در حال بارگذاری ...
نتقد تئاتر و سینما:

«گل خون» در محتوا مشکلاتی داشت

به گزارش تئاتر مازندران، رحیم ناظریان درباره نمایش «گل خون»از بهشهر در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مازندران با اشاره به اینکه این اثر در دوبخش نمایشی و تئاتر اجرا شد،اظهار کرد: نمایش ایرانی از این جهت که اساس کار آن شبیه خوانی تعزیه بود و یک کار میدانی را به روی صحنه آورد و تبدیل به تئاتر کرد.

وی با بیان اینکه در متن نمایشنامه هر دو مؤلفه نمایشی ایرانی و تئاتر را در خود داشت، افزود: در برخی از زمینه های تلفیق ناموفق بود ولی با این وجود کار قابل توجهی از نظر تلفیق بود.

این منتقد تئاتر و سینما گفت: نمایشنامه با ساختاری که داشت هنوز نمی توان گفت که نمایشنامه ای قوی بود چون موقعیت دراماتیک قابل توجهی نداشت.

وی دیالوگ نویسی آن را دچار آشفتگی زبانی دانست و تصریح کرد: زبان آرکائیک را نتوانست در نمایش به خوبی از آب در بیاورد و در نحو مشکل داشت.

ناظریان خاطرنشان کرد:«گل خون» در محتوا مشکلاتی داشت و از جمله کلیشه های مربوط به کوفه و... که با ایجاد تغییراتی می توانست نمایش قوی تری ایجاد کرد اما
اجرای کار خسته کننده نبود و تا انتهای کار قابل تحمل بود و با وجود بضاعت کم در امکانات این اتفاقات رخ داد.

وی اظهار کرد: میزانسن و چیدمان صحنه و نحوه قرار گرفتن بازیگران در صحنه ها به شدت تکراری بود ولی در سویی دیگر، تلفیق از نقطه قوت آن بود هر چند نتوانست به خوبی آن را در بیاورد.

منتقد تئاتر و سینما گفت: در اجرا نیز بعضا، بازی ها قوی بود ولی بازیگردانی و خلاقیت بازیگران دیده نمی شد.




نظرات کاربران