در حال بارگذاری ...
زندی خبر داد:

داوران بخش نهایی بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر مازندران انتخاب شدند

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان مازندران از انتخاب داوران مرحله نهایی این جشنواره خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر از مازندران، «میثم زندی» گفت: پس از رایزنی‌های انجام شده با تعدادی از اساتید و چهره‌های شاخص هنر نمایش کشور، آقایان «حسین مسافرآستانه»، «مسعود دلخواه» و «هادی مرزبان» به عنوان داوران بخش نهایی بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر استان مازندران انتخاب شدند.

وی افزود: سه داور انتخاب شده، چهره‌های بین‌المللی تئاتر ایران هستند که در کارنامه هنری و کاری هر کدام فعالیت‌های برجسته زیادی ثبت شده است.


رئیس انجمن هنرهای نمایشی مازندران بیان کرد: «حسین مسافرآستانه» کارنامه‌ای درخشان در مناصب مرتبط با تئاتر دارد که مدیرکلی مرکز هنرهای نمایشی کشور و داوری در بسیاری از جشنواره‌ها در کنار دبیری جشنواره‌های شاخص فیلم و تئاتر در کارنامه‌ او ثبت شده است و همچنین دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر، دبیر جشنواره تئاتر فجر در دوره‌های بیست‌وچهارم و بیست‌وهفتم و دبیر جشنواره فیلم یاس بخشی از پیشینه این هنرمند شاخص کشور است.

 

زندی با بیان این‌که دکتر «مسعود دلخواه» نیز سال 1997 تحصیلات تخصصی خود را در آمریکا به پایان رساند، خاطرنشان کرد: وی بنیانگذار و کارگردان هنری گروه تئاتر تجربی تهران، بازیگر برتر بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، بازیگر برتر سال 90 از سوی انجمن تئاتر ایران و کارگردان برتر کشور در سال 86 بوده و نزدیک به سه دهه است که حضور درخشانی در زمینه آموزش و تدریس تئاتر در ایران و آمریکا دارد.

 

وی تصریح کرد:از این هنرمند شاخص هنرهای نمایشی کشور، تألیف، ترجمه و مقالات گوناگونی با موضوع تئاتر و هنرهای نمایشی در نشریات و فصلنامه‌های تخصصی منتشر شده است.

 

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر مازندران به پیشینه هنری «هادی مرزبان» نیز اشاره کرد و افزود: استاد «هادی مرزبان» برای همه تئاتری‌ها نامی شناخته شده است. او دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد طراحی و کارگردانی تئاتر از دانشگاه برونل انگلستان است و از سال 45 فعالیت‌های تئاتری خود را آغاز کرد که حاصل این 50 سال فعالیت، نویسندگی و کارگردانی تعداد زیادی از آثار نمایشی و بازی در بسیاری از تئاترها، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی است.

 

وی همچنین از حضور «بهزاد صدیقی» در بخش نهایی جشنواره تئاتر مازندران به عنوان منتقد اصلی خبر داد و اظهار کرد: قرار است پس از هر نمایش یک نشست نقد و بررسی نیز برگزار شود که در همه این نشست‌ها «بهزاد صدیقی» که یکی از داوران مرحله بازبینی بود، به عنوان منتقد اصلی حضور خواهد داشت و در هر نشست نقد و بررسی، یکی از فعالان و دانش‌آموختگان تئاتر مازندران نیز «بهزاد صدیقی» را همراهی خواهد کرد.




نظرات کاربران