در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران

دست هنرمندان را در برنامه‌ریزی برای سیاستگذاری و امور اجرایی باز می‌گذاریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: دست هنرمندان را در برنامه‌ریزی برای سیاستگذاری و امور اجرایی باز می‌گذاریم.

به گزارش تئاتر مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این‌که به واگذاری اموراجرایی جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری به فعالان هر حوزه خوشبینهستم، گفت: اعتقاد و باورم این است که باید اجرای جشنواره‌ها را به خودهنرمندان و اصحاب رسانه و هنر بسپاریم. فرهنگ و ارشاد در کنار هنرمندان نقشنظارتی و حمایتی خود را ایفا می‌کند. در این شرایط قطعاً خروجی بسیاربهتری نسبت به دوره‌های گذشته مشاهده خواهد شد.


«احد جاودانی» افزود: در این نگرش نظارت فرهنگ و ارشاد در حدی که قانونمشخص کرده و حمایت و پشتیبانی در اندازه‌ای که شرایط و توان اجازه می‌دهداعمال می‌شود. یعنی سعی بر این است تا در بخش‌های مختلف با حمایت‌های اداریو حتی جذب حمایت‌های مالی دست اهالی فرهنگ و هنر که مجری این برنامه‌هامی‌شوند را باز بگذاریم. در حوزه نظارت هم این اطمینان را داریم کههنرمندان و اصحاب فرهنگ ما با همه مقررات آشنا هستند و با تعهد کامل بهمقررات برنامه‌ریزی‌ها را انجام خواهند داد.


وی با اشاره به واگذاری امور اجرایی بیست‌وهفتمین جشنواره تئاتر مازندراندر سال گذشته، اظهار کرد: در بابلسر به خوبی دیده شد که وقتی امور به خودهنرمندان واگذار می‌شود چگونه از پس کارها بر می‌آیند و می‌توانندبرنامه‌ای در شأن جامعه هنری برگزار کنند. سال گذشته فقط امور اجرایی راواگذار کردیم. اما امسال یک گام پیش رفتیم و دبیری را هم در اختیارهنرمندان گذاشتیم. در واقع این نگاه در همه بخش‌های فرهنگی و هنری وجوددارد و به مرور دیده می‌شود. در جشنواره مطبوعات امسال هم عملا اجرا ودبیری به خانه مطبوعات واگذار شده بود.


بروز ایده‌های نوآورانه
این مسئول با بیان این‌که بر این باوریم هنرمندان می‌توانند اجرای اینجشنواره‌ها را با ایده‌های ناب و نوآورانه خود جذاب‌تر کنند، خاطرنشان کرد:ایده‌های متفاوت و هنرمندانه اهالی فرهنگ و هنر در امور اجرایی باعثمی‌شود ساختار سنتی برنامه‌های فرهنگی تغییر کند و جریانی جذاب‌تر دربرگزاری برنامه‌ها ایجاد شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران افزود: دست هنرمندان را دربرنامه‌ریزی برای سیاستگذاری و امور اجرایی باز می‌گذاریم. با شناختی ازهنرمندان مازندران دارم معتقدم در عین حال که با ضوابط و مقررات به خوبیآگاه هستند و مرزهای قانونی را رعایت می‌کنند، کارهای زیبا هم می‌توانندانجام دهند. البته اداره کل فرهنگ و ارشاد هم به عنوان مشاور در کناربرگزارکنندگان جشنواره حضور خواهد داشت.


واگذاری مدیریت همه برنامه‌های فرهنگی و هنری
 جاودانی از تسری یافتن این نگرش به سایر برنامه‌های فرهنگی و هنریمازندران خبر داد و گفت: در نظر داریم برگزاری سایر جشنواره‌های استان راهم به هنرمندان واگذار کنیم. در گام بعدی قرار است مدیریت و امور اجراییجشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه وارش که سال آینده در بابل برگزار می‌شود رابه هنرمندان سینما واگذار کنیم. در حال بررسی شرایط هستیم و این نگاه رابه مرور در همه برنامه‌ها نهادینه می‌کنیم تا هنرمندان به شکل جدی واردعرصه مدیریت فرهنگی و هنری شوند.

 

 

 

 




نظرات کاربران