در حال بارگذاری ...

فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مازندران منتشر شد

در فراخوان بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مازندران آمده است:

 

 

 

به نام خالق هنر و زیبایی

فــــراخـــوان

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مازندران

 

دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان مازندران مستقر در واحـد هنـرهای نمـایشی اداره کل فـرهنگ و ارشـاد اسلامی با همکاری انجمن هنرهای نمایشی شعبه مازندران، در راستـای سیـاست های راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با هدف ارتقاء سطح کیفی تئاتر و ارتباط موثر تمـاشاگران با آثار نمـایشی از طریق اجـراهای عمومی و گـزینش نمایش های برجسته استان بـرای حضـور در جشنـواره بین المللی تئاتر فجر به عنوان آیینه تمام نمای فعالیت های نمـایشی کشـور، بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مازندران را برای معرفی آثار برگزیده نمایشی استان به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجـر، برگزار می نماید.

 

 

شرایط شرکت در جشنواره

  1. بخش رقابتی جشنواره که برگزیدگان آن به جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی خواهند شد، صرفاً اختصاص به آثار ایرانی با اولویت متون نویسندگان بومی خواهد داشت.
  2. متون اقتباسی (آداپته ایرانی شده) نیز می تواند در بخش رقابتی حاضر باشند.
  3. جشنواره به جزء بخش رقابتی به تشخیص دبیرخانه جشنواره ، میزبان آثار نمایشی در بخش های دیگری همچون میهمان، ویژه و جنبی نیز می باشد.
  4. جشنواره تئاتر استان به آثار تولید شده و اجرا شده در طول یک سال تئاتر اختصاص دارد. لذا تمامی گروه هایی که حدفاصل زمانی پس از اتمام جشنواره تئاتر استان در سال 94 تا شهریور سال 95 تولید و اجرای نمایش داشته اند، می توانند متقاضی حضور باشند.
  5. گروه های نمایشی در استانها جهت حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر مختار هستند از دو طریق زیر عمل نمایند:

الف) ارائه درخواست به صورت مستقیم جهت حضور در جشنواره فجر بر اساس جزئیات فراخوان سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر

ب) از طریق حضور در جشنواره تئاتر استانی که در مرحله نخست با گروه های همان استان وارد رقابت شده و منجر به انتخاب حداکثر دو گروه خواهد شد و در مرحله دوم با برگزیدگان تولیدات یک ساله استانها، یعنی حدود 64 اثر برگزیده رقابت خواهند کرد و اداره کل هنرهای نمایشی از گروه های برگزیده جهت اجرا در شهرستان های استان و سایر استانها حمایت خواهد نمود.

  1. تمامی آثار حاضر در بخش رقابتی جشنواره می بایست تا دو هفته پیش از برگزاری جشنواره استانی سال 95 حداقل بین 7 تا 15 اجرای عمومی در شهرستان محل تولید داشته باشند.
  2. شهرهای دارای جمعیت دویست هزار نفر تا پانصد هزار نفر؛ حداقل 10 اجرا (ساری، تنکابن، قائمشهر، بابل، آمل)

      شهرهای دارای جمعیت کمتر از دویست هزار نفر؛ حداقل 7 اجرا (سایر شهرستان های استان)

  1. در جشنـواره تئـاتر استانی صـرفاً آثار صحنه ای مورد داوری و انتخـاب قرار خواهند گرفت. بنـابراین گروه های نمایش خیابانی برای حضور در جشنواره بین المللی تئاتر فجر لازم است در جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان شرکت یا طبق فراخوان سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر عمل کنند.
  2. نمایش های حاضر در بخش رقابتی جشنواره نباید توسط همان گروه (کارگردان و بازیگران) در بخش رقابتی و غیررقابتی دیگر جشنواره ها اعم از جشنواره های استانی، منطقه ای، سراسری، بین المللی و... شرکت کرده باشند.
  3. ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه درخواست از سوی کارگردان الزامی است.
  4. کلیه گروه های ثبت شده دارای پروانه فعالیت، تنها با عنوان شهرستان محل استقرار خود و گروه های دیگر نیز صرفاً تحت نام شهرستان محل فعالیت دائمی خود امکان شرکت در جشنواره را دارند.
  5. درخواست هرگونه امکانات خاص از سوی گروه های نمایشی ، به لحاظ سالن و تجهیزات فنی مربوط به اجرا می بایست تا پیش از برگزاری جشنواره به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان ارائه شود. در غیر این صورت ، دبیرخانه جشنواره هیچگونه تعهدی در قبال درخواست های گروه نخواهد داشت.
  6. آثاری که موضوع نمایشنامه آنها منطبق با فرهنگ بومی یا بسترهای تاریخی، سیاسی، ادبی و آیین های استان بوده یا به فرهنگ ایثار و شهادت، شعار سال و موضوعات سیاسی و اجتماعی (سبک زندگی) بپردازند، به شرط برخورداری از کیفیت مطلوب فنی و تخصصی در اولویت خواهند بود.
  7. ستاد برگزاری جشنواره مسئولیتی در قبال ساخت و ساز دکور، دوخت لباس و چاپ تبلیغات نمایش‌ها نداشته و صرفاً خدمات معمول نصب دکور و آماده‌سازی صحنه را ارائه خواهد کرد.
  8. مدارک، عکس، پوسترها، نمایشنامه‌ها و فیلم‌های ارسال شده (اعم از پذیرفته شده و پذیرفته نشده) مسترد نخواهد شد.
  9. دبیرخانه جشنواره، کمک هزینه گروه‌های راه‌ یافته را با توجه به موارد ذیل مشخص می‌کند: الف) نیازهای ضروری صحنه شامل دکور، لباس، موسیقی و…ب) تعداد عوامل اجرایی، بُعد مسافت و نیازهای ایاب و ذهاب ج) سطح کیفی آثار شرکت کننده
  10. هیأت داوران جشنواره می توانند حداکثر دو اثر بدون تعیین اولویت به عنوان آثار برگزیده جهت معرفی به به جشنواره تئاتر فجر انتخاب کنند.
  11. تعداد آثار و نحوه انتخاب آن از بین تمامی آثار منتخب استانها جهت حضور در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر طی فراخوان رسمی جشنواره فجر اعلام خواهد شد.
  12. ملاک اصلی انتخاب آثار و معرفی به جشنواره تئاتر فجر، دارا بودن کیفیت مقبول است. در صورت عدم احراز این شرایط توسط گروه های شرکت کننده، هیأت داوران مختار است، هیچ گزینه ای برای انتخاب نداشته باشد.
  13. اداره کل هنرهای نمایشی در این فرآیند استانی برای انتخاب های بیش از دو اثر به هیچ عنوان ترتیب اثر نخواهد داد.
  14. چنانچه در هر مرحله ای از انتخاب آثار مغایرتی با بندهای پیش گفته اثبات گردد، دبیرخانه دائمی تئاتر استان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی، گروه نمایشی را از ادامه راه باز خواهد داشت.
  15. هیأت انتخاب مرحله بازبینی جشنواره، آثار متقاضی را طبق درخواست کارگردان اثر، از دو طریق «دیدن فیلم اجرای نمایش» و یا «دیدن اجرای زنده نمایش» مورد ارزیابی قرار خواهند داد.
  16. تصمیم گیری در خصوص موارد پیش بینی نشده در فراخوان بر عهده ستاد برگزاری جشنواره و حسب سیاست های اداری و مقررات جاری خواهد بود .
  17. متقاضیان حضور در جشنواره لازم است مدارک ذیل را حداکثر تا مهلت تعیین شده به دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان مستقر در واحد هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال نمایند.

 

الف) فرم تکمیل شده شرکت در جشنواره ، یک قطعه عکس و خلاصه سوابق کارگردان

ب) سه نسخه متن تایپ شده نمایشنامه به انضمام فایل Word در لوح فشرده، به همراه مجوز کتبی نویسنده

ج) سه حلقه لوح فشرده با کیفیت از اجرای عمومی نمایش

د) چند قطعه عکس با کیفیت از اجرای عمومی نمایش در لوح فشرده

 

گاه شمار جشنواره :

آخرین مهلت ارسال آثار: 5  شهریور ماه 1395

بازبینی زنده آثار: نیمه اول شهریور ماه 1395

برگزاری جشنواره: پایان شهریور ماه 1395

 

آدرس دبیرخانه

ساری ، میدان امام خمینی (ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران
واحد هنرهای نمایشی، دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر استان/ کد پستی : ۳۸۷۹۴ –۴۸۱۵۸

تلفن تماس : 333۶۲۰۲۲–333۶۲۰۰۷    پیش شماره: 011

 

فایل pdf  فرم درخواست در ادامه خبر قابل دریافت است.




نظرات کاربران