در حال بارگذاری ...

رقابت 17 هنرمند و هنرجوی تئاتر در نیمه‌نهایی «تک ماسک»

به گزارش تئاتر مازندران به نقل از همشهری، جمعه گذشته دومین مرحله دوره رقابتی «تک ماسک» در آموزشگاه آزاد هنرهای نمایشی «ماسک» شهرستان آمل برگزار شد.
این جشنواره که با هدف پویایی و کشف استعدادهای تئاتری برگزار می‌شود، در دو بخش «نسل نو» و «نسل دو» فضایی رقابتی را برای تعدادی از هنرجویان و هنرمندان تئاتری آمل و دو شهرستان دیگر ایجاد کرد. به گفته طراح و دبیر این دوره رقابتی، علاوه بر آمل، از شهرستان های قائم شهر و محمودآباد نیز در «تک ماسک» نمایندگانی حضور دارند.
بخش «نسل نو» به افراد علاقه‌مندی اختصاص دارد که هیچ تجربه‌ای از بازی در تئاتر ندارند و تاکنون به هر دلیلی برای‌شان فرصت حضور در دوره‌های آموزشی ایجاد نشد. بخش «نسل دو» هم به هنرمندانی اختصاص دارد که در این رشته تجربه دارند. عمده این افراد نیز، هنرمندانی هستند که دست‌کم یک یا دو اجرای رسمی داشتند. البته «تک ماسک» قرار بود به شهرستان آمل محدود شود اما هنرجویانی از شهرهای دیگر نیز به این جشنواره پیوستند.

پس از انتشار فراخوان جشنواره، 27 شرکت‌کننده در بخش «نسل نو» و 16 شرکت‌کننده در «نسل دو» اعلام حضور کردند. اوایل ماه جاری 43 شرکت‌کننده در این جشنواره در مقابل هیأت داوران مرحله نخست متشکل از «مهدیه خزایی»، «مسعود حق‌پناه» و «مجید شعاعی» به اجرای نمایش پرداختند. در این مرحله هر هنرجو فرصت داشت تا 10 دقیقه در مقابل هیأت داوران هنر خود را عرضه کند. پس از این مرحله که طی 3 روز برگزار شد، 16 هنرجو در بخش «نسل نو» و 8 هنرمند در بخش «نسل دو» به مرحله دوم راه یافتند. البته به دلیل بیشتر بودن تعداد هنرجویان در بخش «نسل نو» یک مرحله به مراحل این بخش افزوده شد تا تعداد شرکت‌کنندگان هر دو بخش در مرحله نیمه‌نهایی به هم نزدیک شود.
به همین دلیل هنرجویان بخش «نسل نو» جمعه گذشته مقابل هیأت داوران متشکل از «مهسا دادبود»، «علیرضا قنبری» و «سحر مشرفی» بازی خود را اجرا کردند که نتیجه آن انتخاب نُه هنرجو برای حضور در مرحله نیمه‌نهایی بود.
به گفته مجید شعاعی، طراح و دبیر این دوره رقابتی، مرحله نخست به ویژه در بخش «نسل نو» جنبه کشف استعداد دارد. همچنین برای همه راه‌یافتگان به مرحله دوم طی 10 روز طی برنامه زمان‌بندی، یک دوره کلاس آموزشی و مشاوره برگزار شد.

وی اظهار داشت: «تمام تلاش ما بر این است که دوره تا پیش از نوروز به پایان برسد. در مرحله بعدی که بخش نیمه‌نهایی محسوب می‌شود و تا دو هفته دیگر برگزار خواهد شد شش نفر از بخش «نسل نو» و پنج نفر از بخش «نسل دو» حذف می‌شوند. به عبارتی از هر بخش سه هنرمند به مرحله نهایی راه می‌یابند. در مرحله نهایی سه هنرمند راه‌یافته در هر بخش، اجرایی تک‌پرسوناژ، مستقل و کامل برای هیأت داوران خواهند داشت تا نفرات اول، دوم و سوم هر بخش انتخاب شوند».




نظرات کاربران