در حال بارگذاری ...
با اعلام دبیر خانه جشنواره

هزار جریبی با «مطرب آقا» در جشنواره تئاتر رضوی

با اعلام دبیرخانه جشنواره تئاتر رضوی ، نمایش " مطرب آقا " به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزار جریبی از بهشهر، تنها نماینده استان مازندران در این جشنواره خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران و با اعلام دبیرخانه شانزدهمین جشنواره تئاتر رضوی ، هیئت انتخاب بخش صحنه ای جشنواره تئاتر رضوی ، متشکل از سید حسین فدایی حسین ، محسن سلیمانی فارسی و حسن عابدی ، پس از بازبینی ۵۸ اثر رسیده در مرحله بازبینی ، ۱۴ اثر را شایسته حضور در بخش اصلی و رقابتی این جشنواره معرفی نمودند که در این میان ، نمایش " مطرب آقا" به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزار جریبی از بهشهر به عنوان تنها نماینده استان مازندران در این جشنواره حضور خواهد داشت.
داستان نمایش «مطرب آقا» برگرفته از یک اتفاق واقعی در هفتاد-هشتاد سال پیش است. تاجری معروف در مشهد که فردی به‌ظاهر دین‌دار و متشرع بوده می‌میرد. برای او قبری در صحن امام رضا (ع) آماده کرده و تشییع‌جنازه‌ای آن‌چنانی ترتیب می‌دهند. در همان شب مطربی که نامش «جیک‌جیک» بوده و در کوچه و بازار نمایش‌های سنتی و عروسکی و خیمه‌شب‌بازی اجرا می‌کرده نیز جان به جان آفرین تسلیم می‌کند. مطرب در خفا و به دور از ریا، درآمدش را خرج بچه‌های یتیم و بی‌خانمان‌ها و فقرا و برای بچه‌های یتیم رایگان نمایش عروسکی اجرا می‌کرده. او به حضرت رضا (ع) ارادت خاص و خالصانه داشته است. در آن شب بر اثر اشتباه غسال جای این دو با یکدیگر عوض شده و مطرب را در کفن گران‌قیمت تاجر پیچیده و در قبر تاجر در جوار حضرت امام رضا (ع) دفن می‌کنند.

گفتنی است شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی از اول تا پنجم خرداد 1402در تبریز برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران