در حال بارگذاری ...
در گفت و گو با مدرس و پیشکسوت تئاتر تنکابن مطرح شد:

محمد باقر عبیری: هر چه باسوادتر باشیم خطای کمتری داریم

محمد باقر عبیری پیشکسوت تئاتر مازندران ، مطالعه را شرط اصلی آگاهی معرفی می‌کند و برگزاری هفته تئاتر مازندران را بسیار هوشمندانه و کارساز می‌داند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، محمدباقر عبیری که از سال ۱۳۵۷، بازیگری در تئاتر را با زنده‌یاد رحمت‌الله محرابی و استاد متین شروع کرد و هرسال اجراهای متعددی را بر روی صحنه برد. در سال ۱۳۷۸ موفق به دریافت کارشناسی ارشد در رشته کارگردانی شده و از سال ۱۳۷۹ در دانشگاه‌های مختلف کشور به تدریس در رشته‌های بازیگری و کارگردانی پرداخت. او همچنین با شرکت در جشنواره‌های مختلف موفق به دریافت جوایز متعددی شد و در چندین جشنواره استانی هم به‌عنوان داور حضور داشت.

با محمد باقرعبیری پیشکسوت تئاتر استان مازندران و استاد دانشگاه تئاتر شهرستان تنکابن، به مناسبت روز معلم و نیز برگزاری هفته تئاتر استان مازندران، گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:

محمد باقرعبیری در خصوص برگزاری هفته تئاتر گفت: «قشر تئاتر به‌شدت مظلوم واقع‌شده و با مسائل و مشکلات متعددی مواجه بوده و به‌تازگی از چالشی سنگین سر برآورده و پذیرای پاندمی کرونا بوده و بیش‌ازپیش نیازمند حمایتی همه‌جانبه است. در این میان برگزاری چنین مراسمی با پوشش گسترده‌ی جغرافیایی و طرح اجرایی هوشمندانه‌ی آن بسیار کارساز خواهد بود.»

این استاد دانشگاه و معلم تئاتر در خصوص چاپ کتاب تاریخ تئاتر مازندران، ضمن مثبت ارزیابی نمودن این رویداد مهم توضیح داد: «چه بسیارند هنرمندانی که با جان و دل در این حیطه بی‌مزد و منت کوشیدند، اما نام و آثارشان در تاریخ این سرزمین ثبت نشد، این‌چنین چراغ راهی برای نسل‌های آینده فراهم نشد که امروزه شاید بیش‌ازپیش نیازمند آنیم و چاپ این کتاب می‌تواند این خلع را پر نماید.»

پیشکسوت کهنه‌کار تئاتر تنکابن همچنین  هفته‌ی تئاتر را به خانواده‌ی بزرگ تئاتر این مرزوبوم تبریک گفت و افزود: «از تمامی عزیزان و جوانان این رشته تقاضا می‌کنم که با عشق و علاقه‌ی قلبی، با سرحد توان مطالعه کنید و سطح آگاهی خود را در رابطه با رشته‌های مختلف تئاتر بالا ببرید. هر چه آگاه‌تر و باسوادتر باشیم خطای کمتری از ما سر می‌زند. می‌دانیم که جهان مردمی را که تئاتر دارند و به آن ارزش می‌نهند را متمدن می‌داند. پس بیایید متمدن‌ترین انسان‌های جهان باشیم.»

 




نظرات کاربران