در حال بارگذاری ...
محسن صفری هنرمند قائمشهری:

هنر مهمترین شالوده ی فرهنگ و حیات انسان هاست

محسن صفری عنوان کرد: هنر مهمترین شالوده ی فرهنگ و حیات انسان هاست و تئاتر بارزترین نشانه ی فرهنگ، هنرهای نمایشی با ریشه ای کهن و تصویری پویا، ثمره اش جوشش هنری و ادراکی ست.

محسن صفری فعالیت حرفه ای خود را از سال 74 با حضور در چهارمین جشنواره تئاتر کانون های فرهنگی هنری استان مازندران آغاز کرده است که در ادامه گفت و گوی او را با روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی مازندران می خوانیم:

خودتان را معرفی کنید ؟

محسن صفری هستم، یک معلم حق التدریسی، علاقه مند به هنر نمایش. سرپرست گروه تئاتر فرهنگ قائمشهر و بعنوان: نویسنده، کارگردان و بازیگر. در تئاتر فعالیت می کنم.

چگونه با هنر نمایش آشنا شدید و از چه سالی شروع به فعالیت کردید ؟ اولین نمایشی که حضور داشتید؟ 

کورسویی که با تشویق معلم پرورشی ام از مدرسه شروع و در کانون پرورش فکری، کانون فرهنگی تربیتی، کانون مساجد و نهایتاً انجمن نمایش روشن شد. شاید بشود گفت، جرقه‌ی آن بصورت جدی، سال ۷۴ با حضور در چهارمین جشنواره تئاتر کانون‌های فرهنگی هنری استان مازندران به عنوان بازیگر با نمایشی از مرحوم کریم اکبری مبارکه بود و از مربیانی چون؛ محمود جباری، روح الله مقصودی و کاظم کمیجانی، در همان دوران نوجوانی بهره بردم.اما همیشه قدردان استاد(حمید رضا عسگری کرمانی)هستم که الفبای تئاتر و خصوصاً نوشتن را به من آموخت.

چه نمایش هایی به عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشتید؟

نمایش‌های:حارس، سگ دانا، درد معلم بودن، دارالتادیب، آندورا، ترور، طلوع تا غروب، هر گلی یه بویی داره، نیم راهه‌ی عشق، شبی هولناک در کارگاه درودگری بندک نجار، بازگشت به خانه پدری، مجلس قربانی سنمار، اتلو، سعادت لرزان مردمان تیره روز و... بعنوان بازیگر و نمایش‌های: بی عرضه، دوست دارم عزیزم، پالتوی خیس، گربه و.. به عنوان سرپرست گروه و نمایش‌های: ناکثین، بیابان عشق، خاک و افلاک، دژ متروک، ماه لاجوردی، آفتاب کهربایی، نمایش انگلیسی‌، خیال سفید، شب، خدا حافظ، بازی خانوادگی، آقای کاندیدا به عنوان؛ نویسنده،کارگردان و بازیگر حضور داشتم.

حال و هوای این روزهای تئاتر؟

خیلی دور، خیلی نزدیک...نه خیلی خوب، نه خیلی بد. بستگی به مقایسه‌ی وضعیت با مسائل دارد. متاسفانه بعداز گذشت بیش از ۴۰ سال، هنوز به اهمیت این موضوع پی نبرده‌ایم. در تئاتر زمانی پخته میشوی که بدانی نیاز نیست به هر کسی واکنش نشان دهی، چرا که ذات این هنر بر صحنه، بهترین اتفاق ماست. ازآنجاکه تئاتر بر ذات انسان و زندگی مبتنی ست، هرگز کهنگی نمی‌پذیرد و تا انسان در این اریکه هستی زنده است، تئاتر نیز همپا با او زنده خواهد بود، چراکه انسانی‌ترین هنرهاست.

کلام آخر؟

گروه تئاتر فرهنگ قائمشهر، سال ۸۱ تاسیس و ۱۲ بهمن ۹۴ در طرح استقرار گروه های نمایش مرکز هنرهای نمایشی کشور ثبت و پروانه نمایش گرفت. در ۳ سال اعتبار این مجوز، تعداد: ۴ نمایش به صورت اجرای عمومی ( پالتوی خیس؛ ۱۲ تا ۱۸ اسفند ۹۴ در آمفی تئاتر مجتمع حر  _ بازی خانوادگی؛ ۲۰ تا ۲۶ آذر ۹۵ در آمفی تئاتر مجتمع حر  _ شب؛ ۶ تا ۱۵ بهمن ۹۶ در آمفی تئاتر کانون برادران _ آقای کاندیدا؛ ۲۳ تا ۲۷ دی ۹۷ در بلک باکس مجتمع حر ) با اکثریت اعضای هسته مرکزی گروه در سمت ثبت شده، به روی صحنه رفت.




نظرات کاربران