در حال بارگذاری ...
نشست هم اندیشی اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان با مسئول دفتر نماینده مجلس

هنرمندان تئاتر در طول چهار دهه فعالیت به جریانی غالب و تاثیر گذار تبدیل شدند

هنرمندان تئاتر به عنوان سفیران فرهنگی هر استان محسوب می شوند که می شود با کمی حمایت و توجه جدی تر به آنان و آثار تولیدی شان، صادر کننده ی فرهنگ و هنر ناب اسلامی و ایرانی و بومی استان باشند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، نشست هم اندیشی اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان به همراهی تنی چند از هنرمندان شاخص عرصه تئاتر،تلویزیون و سینما با مسئول دفتر ارتباط مردمی جناب دکتر منصور علی زارعی نماینده محترم مردم شریف شهرستان‌های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی در دفتر ایشان برگزار شد.
این نشست با حضور بهزاد شاهنده رئیس مجمع نمایندگان،یاسر محمودی برنتی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان به اتفاق هوشنگ رضایی از پیشکسوتان تئاتر،تلویزیون و سینما،تورج زایدلی از هنرمندان با تجربه و قدیمی صدا و سیمای مرکز مازندران و تئاتر،ارسلان مهدوی از کارگردانان فعال استان در عرصه‌ی نمایش‌های بومی و آیینی و محمدجواد رحمانی آلاشتی از بازیگران تئاتر و مسئول روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی استان،انجام شد.
بهزاد شاهنده رئیس مجمع نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی استان گفت:زبان هنر،گویاترین و نافذترین زبان است و در عین حال اثرگذاری بسیار بالایی در انتقال مفاهیم،سنت‌ها،اعتقادات،آیین و رسوم،زیست بوم و هر گونه مسائل اجتماعی و انسانی دارد.
وی افزود:هنرمندان تئاتر به عنوان سفیران فرهنگی هر استان محسوب می‌شوند که می‌شود با کمی حمایت و توجه جدی‌تر به آنان و آثار تولیدی شان،صادر کننده‌ی فرهنگ و هنر ناب اسلامی و ایرانی و بومی استان باشند.
شاهنده ضمن بیان این مطلب که حمایت و‌ رهنمون‌های نمایندگان مجلس،مدیران و‌ متولیان فرهنگی هنری شهر و استان در اشاعه و ترویج فرهنگ و هنر دیار علویان بسیار مهم و موثر است،خاطرنشان کرد:تعزیه استان بسیار کمرنگ و ضعیف شده و این در حالی است که ما هنرمندان و تعزیه خوانان و محققین و پژوهشگران بسیار توانمند و خوبی در این حوزه داریم اما عدم حمایت متولیان فرهنگی و هنری،باعث تضعیف این هنر ناب دینی و اسلامی ما شده که البته دو سال شرایط کرونایی نیز بر تضعیف آن هم نقش داشته است. ایشان نداشتن مکان مناسب برای اجرای تعزیه را یکی از مهم‌ترین مشکلات در حوزه تعزیه عنوان کرد.
یاسر محمودی برنتی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران گفت:انجمن هنرهای نمایشی استان با پشتوانه‌ی یک خانواده‌ی سه هزار نفری،به عنوان پرچمدار اهداف عالی انقلاب اسلامی است. محمودی اظهار کرد:هنرمندان تئاتر استان با کار،تلاش و رویکردی جهادی و با حداقل بضاعت و امکانات مالی و سخت افزاری،توانستند با عنایت خداوند متعال،در طول چهار دهه فعالیت،به جریانی غالب و تاثیر گذار در عرصه فرهنگ و هنر استان تبدیل شوند.
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان تصریح کرد:این انجمن در نظر دارد به منظور پویایی،رشد و تعالی این هنر مقدس،تعاملات فرهنگی و همگرایی خود با دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مختلف را افزایش دهد.
محمودی ضمن اشاره به این موضوع که عدم یک جایگاه و مکان ثابت،مناسب و در شأن هنرمندان،یکی از مشکلاتی است که واقعا دغدغه همکاران مجموعه ما است،گفت:انجمن هنرهای نمایشی استان در کشور جز استان‌های برتر و شاخص است اما در بحث تخصیص بودجه آن طور که باید،مازندران دیده نمی‌شود،از نمایندگان مجلس و مسئولان فرهنگی استان خواست تا در جلسات ملی و وزارتخانه‌ای،حتما مازندران را به طور ویژه ببینند تا تزریق اعتبار مناسب برای رشد و بالندگی ظرفیت و استعدادهای تئاتر استان،صورت بگیرد.
یاسر محمودی بیان کرد:هنرمندان به دنبال مسائل سیاسی نیستند اما بی تفاوت هم نبوده و ارتقای فرهنگ و هنر کشور که نماد اقتدار کشور می‌باشد از اولویت‌های آنان است.
در خاتمه، جناب مهندس ساعی مسئول محترم دفتر ارتباط مردمی دکتر منصور علی زارعی نماینده محترم مردم شریف شهرستان های ساری و‌ میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ضمن ارائه توضیحات و دیدگاه های فرهنگی خود، قول مساعد، همکاری و حمایت در زمینه های مطرح شده را داد و مقرر شد طی جلسات بعدی با حضور نماینده مجلس، مباحث تخصصی و مطالبات به حق هنرمندان، بررسی، پیگیری و ان شاالله، مرتفع گردد.




نظرات کاربران