در حال بارگذاری ...
با حضور هنرمندان تئاتر شهرستان رامسر برگزار شد

نشست صمیمانه نایب رئیس هیئت مدیره موسسه هنرهای نمایشی مازندران

نداشتن فرهنگسرا و سالن آمفی تئاتر مناسب برای تمرین، اجرا،گردهمایی وحضور متداوم هنرمندان دغدغه اصلی و مشترک تمام هنرمندان شهرستان رامسر در طی سالیان متمادی بود.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران، نشست صمیمانه نعیم صالحی نایب رئیس هیئت مدیره موسسه هنرهای نمایشی استان مازندران با جمعی از هنرمندان تئاتر شهرستان رامسر در بعد از ظهر روز یکشنبه 22 اسفند 1400 در سالن اجتماعات شهرداری رامسر برگزار شد. در این جلسه که با حضورجناب آقای داریوش قانع کارشناس فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامسر، جناب آقای حمیدرضا دلشب رئیس انجمن نمایش شهرستان رامسر و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوانان عرصه ی نمایش شهرستان رامسر آقایان: جواد صارمی،سید صدرا قاسمی،فرشید مسکران کریمی، یزدان موسی پور، مرتضی بابا خانی، مهدی حسنی، رسول اسماعیل زاده، محمد درجانی، آرمین بی نیاز، احمدرضا مهرجویی و خانم ها: سلماز مهرپور، مبینا قاسم رمکی و.. برگزار شد حاضران به بیان نقطه نظرات،  مشکلات، کمبودها و دغدغه های هنرمندان رشته نمایش پرداختند.

در ابتدا نعیم صالحی بازیگر و کارگردان تئاتر و همچنین نایب رئیس هیئت مدیره موسسه هنرهای نمایشی استان مازندران ضمن تقدیر و تشکر بابت برگزاری این نشست و ابراز خرسندی از حضور در بین هنرمندان عرصه نمایش شهرستان رامسر خاطر نشان کرد:خدارو شکر که در دوره جدید اعضای هیئت مدیره موسسه نمایشی مازندران که اعضای این دوره هر کدام از شهرستان‌های شرق تا غرب استان بزرگ مازندران دارای نماینده میباشند که دغدغه تمامی اعضا رفع مشکلات و کمک به تمامی گروه های تولیدی در سطح شهرستان‌های استان مازندران می‌باشد که تمامی تلاش‌های خود را جهت پیش برد و رفع مشکلات را به کار میگیرم و باید این نکته را عرض کنم که این گونه نشست‌ها و برنامه‌ها در دستور کار هئیت مدیره برنامه ریزی شده که بتوانیم با هماهنگی و برنامه ریزی دقیق هر یک از اعضای هئیت مدیره در شهرستان‌های مختلف در جمع هنرمندان حضور پیدا کنیم تا با تشکیل نشست‌های صمیمانه پیرامون معظلات و مشکلات هنرمندان و گروهای تولیدی گفت و گو کنیم تا با همکاری هم جهت رفع این اتفاقات در جهت پیشبرد اهداف قدم مثبتی را بر داریم.

در این نشست هنرمندان فعال عرصه نمایش از نداشتن فرهنگسرا و سالن آمفی تئاتر مناسب برای تمرین،اجرا،گردهمایی وحضور متداوم هنرمندان که دغدغه اصلی و مشترک تمام هنرمندان شهرستان رامسر در طی سالیان متمادی میباشد نکاتی را عنوان نموده‌اند که باعث دلسردی اکثر هنرمندان،برای تولید و اجرای نمایش در این شهرستان شده است،و در نتیجه حضور هنرمندان رامسری در جشنواره‌ها و رویدادهای نمایشی تئاتر استان در طول سالیان گذشته به طرز مشهودی کاسته شده است. تعداد اندک گروه‌های نمایش ثبت شده(تنها یک گروه)در سامانه ثبت گروهای استقرار مرکز هنرهای نمایشی با توجه به تعداد بالای هنرمندان نمایش شهرستان رامسر از دیگر مشکلات هنرمندان این شهرستان میباشد.

در بخش دیگری از این نشست پیرامون تاسیس و راه اندازی سالن بلک باکس در شهرستان رامسر با حمایت و مشارکت موسسه هنرهای نمایشی استان مازندران با توجه به اینکه بناها و ساختمانهایی برای تبدیل شدن به سالن بلک باکس در شهرستان رامسر وجود دارد بحث و گفت و گو شد.
در بخشی دیگری از این نشست عنوان شده که برگزاری ورک شاپ‌های آموزشی تئاتر و در اختیار قرار دادن کتاب،فیلم و مجلات نمایشی به هنرمندان،برگزاری جلسات هیئت مدیره در شهرستانهای مختلف استان،امکان برگزاری تورهای نمایشی در شهرستانهای مختلف استان،امکان برگزاری جشنوارهای تئاتر خیابانی و..در شهرستان رامسر با توجه به جاذبه‌های گردشگری شهرستان رامسر از دیگر مطالبات هنرمندان نمایش شهرستان رامسر میباشد میتواند تاثیر مثبتی در آموزش و تولید باشد.
پس از پایان این نشست نعیم صالحی نائب رئیس موسسه هنرهای نمایشی استان مازندران به همراه هنرمندان از چند سالن که امکان تبدیل به مکانهای مناسب نمایشی در شهرستان رامسر را دارد بازدید نمود.




مطالب مرتبط

یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان
یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است
در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است

محمد محمدی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از طنزواره استانی میرما به عنوان ویترین طنز پردازان استان مازندران نام برده و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی بتوان در عرصه ملی آن را برگزار نمود.

|

با مشارکت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انجمن نمایش مازندران

کارگاه یک روزه بازیگری و کارگردانی در محمودآباد برگزار شد
با مشارکت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انجمن نمایش مازندران

کارگاه یک روزه بازیگری و کارگردانی در محمودآباد برگزار شد

به همت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد ، کارگاه یکروزه بازیگری و کارگردانی زیر نظر استاد ایرج افشاری در محمودآباد برگزار شد.

|

نظرات کاربران