در حال بارگذاری ...
به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی تئاتر

از هنرمند فعال عرصه تئاتر شهرستان بابلسر تجلیل شد

گروه فرهنگی و هنری: در طی آیینی به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی تئاتر با حضور رییس و مسوول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابلسر از حمیدرضا گل محمدی تواندشتی نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «جیب خالی» و هنرمند فعال عرصه تئاتر شهرستان بابلسر تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از مازندران :  در طی آیینی  به مناسبت  فرا رسیدن روز جهانی تئاتر با حضور رییس  و مسوول هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان بابلسر از حمیدرضا گل محمدی تواندشتی، نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «جیب خالی» و فعال عرصه تئاتر شهرستان بابلسرتجلیل به عمل آمد.
قدرت اله یوسفی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابلسر هشتم فروردین ماه 1400 در این آیین که با حضور مسوول هنری این اداره در دفتر ریاست اداره فرهگ وارشاد اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید باستانی نوروز و روز جهانی تئاتر گفت:  هنر تئاتر پدیده‌ای است که مرز نمی‌شناسند و هر انسان اهل اندیشه که طعم آن را چشیده باشد، نه یک دل بلکه صد دل شیفته آن خواهد شد، چرا که  تئاتر یکی از شاخه های هنری بسیار موثر در جامعه و اندیشه‌ساز است که زندگی را از جنبه‌های عمیق خود بررسی می‌کند.
وی افزود: بیست و هفتم مارس مطابق با هفتم فروردین ماه شمسی،  روز جهانی  تئاتر را به هنرمندان پاک اندیش که با توجه به شرایط موجود کرونایی هم چنان دست از فعالیت خود در این زمینه برنداشته اند ، تبریک و تهنیت عرض می کنم و آرزو دارم که در آینده  نزدیک شاهد فعالیت های عادی هنرمندان در شرایط غیرکرونایی باشیم.
یوسفی ادامه داد: در اینجا لازم است که از نویسنده و کارگردان نمایش خیابانی «جیب خالی» آقای حمیدرضا گل محمدی تواندشتی از فعالان عرصه تئاتر شهرستان بابلسر،  بازیگران و عوامل فنی این نمایش با توجه به شرایط موجود کرونایی که درمهر ماه 99 با موضوع امنیت و سلامت در شهرستان بابلسر به اجراء در آمد تقدیر و تشکر داشته باشم .
در پایان این آیین با حضور ریاست و مسول هنری اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان بابلسر باتوجه به شرایط موجود کرونایی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از نویسنده و کارگردان نمایش«جیب خالی»  به نیابت از بازیگران و عوامل فنی این نمایش با  اهدای لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است : نمایش «جیب خالی»  از سوی گروه تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران و با همکاری همیاران سلامت روان شمیم بهزیستی، اداره فرهنگ وارشاد اسلامی، شورای نطارت بر نمایش، اداره بهزیستی، فرمانداری و معاونت اجتماعی فرهنگی نیروی انتظامی شهرستان بابلسر به مناسبت هفته ناجا و هفته سلامت با موضوع امنیت و سلامت مهرماه 99 در شهرستان بابلسر در چندین نوبت به اجراء در آمد.
خلاصه داستان نمایش به  زن و شوهری می پردازد که در زمان وضعیت کرونایی و ناهنجاری های که از این بابت گریبانگیر جامعه شده است  به بیرون از خانه رفته اند و درمسیر راه به خاطر موضوعی با همدیگر به بگو مگو می پردازند، بحث جدل به اوج می رسد، مرد از شدت ناراحتی بی حال می شود، روانشناسی که شاهد بگو ومگو آن ها بود به نزد آن ها میرود و...
در این نمایش «فاطمه گل محمدی» در نقش زن، «علیرضا رزمگر» در نقش شوهر،«آیدین عبدی» در نقش رهگذر و«آتنا پور یوسف» در نقش روانشناس در این نمایش به ایفای نقش پرداختند.
«شیرین مجتهدی» به عنوان مشاور کارگردان، «آتنا پور یوسف» به عنوان مشاور روانشناسی، «سید علیرضا رزمگر» به عنوان دستیار کارگردان و طراح پوستر و بروشور، «غلامرضا گل محمدی تواندشتی» و «عباس فلاحتی» به عنوان تصویر بردار و عکاس در این نمایش همکاری داشتند.




مطالب مرتبط

یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان
یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است
در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است

محمد محمدی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از طنزواره استانی میرما به عنوان ویترین طنز پردازان استان مازندران نام برده و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی بتوان در عرصه ملی آن را برگزار نمود.

|

با مشارکت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انجمن نمایش مازندران

کارگاه یک روزه بازیگری و کارگردانی در محمودآباد برگزار شد
با مشارکت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و انجمن نمایش مازندران

کارگاه یک روزه بازیگری و کارگردانی در محمودآباد برگزار شد

به همت سازمان حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس و با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد ، کارگاه یکروزه بازیگری و کارگردانی زیر نظر استاد ایرج افشاری در محمودآباد برگزار شد.

|

نظرات کاربران