در حال بارگذاری ...
صحنه بار دیگر جان می‌گیرد

خواسته‌ای که بعد از یک سال محقق شد

خانواده تئاتر بعد از یک سال سخت و نفس‌گیر، سال ۱۴۰۰ را با این امید آغاز کردند که شرایط قدری مساعدتر شود و فعالان این حوزه کمتر به درِ بسته بخورند با این حال در میانه تعطیلات نوروزی، به مدت دو سه روزی، تن و بدن‌شان لرزید.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، از اواخر اسفند ماه اعلام شد چند اثر نمایشی اجرای خود را روز هشتم فروردین سال  ۱۴۰۰ آغاز می‌کنند. هنوز خانواده تئاتر در کار تبریک سال نو و البته تبریک روز جهانی تئاتر (۷ فروردین برابر با ۲۷ مارس) بودند که ناگهان خبر رسید به دلیل تغییر وضعیت تهران از زرد به نارنجی (افزایش شیوع کرونا)، بنا بر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مشاغل گروه سه که سینما و تئاتر هم جزو آن بودند، تا اطلاع ثانوی تعطیل است. طبیعتا می‌توان تصور کرد کسانی که در کل سال ۱۳۹۹ بارها فعالیت‌شان تعطیل شده بود، چه حالی پیدا کردند ولی خوشبختانه با پیگیری‌هایی که انجام شد، شامگاه ۱۱ فروردین ماه مشخص شد سینما و تئاتر بعد از یک سال به مشاغل گروه دو منتقل شدند و دست‌کم فعلا شرایط کمی مساعدتر به نظر می‌رسد.

البته همین تعطیلی کوتاه مدت سبب شد نمایش‌ها با چند روز جابه جایی روی صحنه بروند و حالا قرار است تعدادی از این نمایش‌ها از فردا، یکشنبه ۱۵ فروردین ماه اجرای خود را آغاز کنند.

مجموعه تئاتر شهر سال نو را با اجرای دو نمایش آغاز می‌کند.

در تالار چهارسو، تئاتر موزیکال «جنگ و صلح» به نویسندگی، طراحی و کارگردانی میثم یوسفی از روز ۱۵ فروردین راس ساعت ۱۹ و با مدت زمان ۴۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است:«در مجلس بزمی دو خانواده سازهای سنتی (ایرانی )و کلاسیک (فرنگی) در حال اجرای موسیقی هستند  که دو ساز جوان کمانچه از خانواده سازهای ایرانی و چنگ از خانواده سازهای کلاسیک رخ در رخ یکدیگر قرار گرفته و یک دل نه صد دل عاشق و واله و شیفته یکدیگر می‌شوند و با توجه به اختلافات بین فرهنگی و خانوادگی شان با ممنوعیت خانواده‌هایشان مواجه می‌شوند.»

«مِرفی» عنوان دیگر نمایش جدید مجموعه تئاتر شهر است که از روز ۱۷فروردین ماه در تالار سایه روی صحنه می‌رود.

این نمایش به نویسندگی سپیده ضیایی و کارگردانی نگین ضیایی، پیش از این در بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران به عنوان یکی از آثار برگزیده معرفی شده بود.

در خلاصه داستان آن آمده است: «در عین حال که نمی‌شه انتظار داشت اوضاع بهتر بشه، دست‌کم لزومی نداره واهمه داشته باشیم که چیزی بدتر بشه. اوضاع همیشه همونطور که هست باقی می‌مونه. به این ترتیب، خارج از وجود خود مِرفی، دست‌کم پنج نفر به مِرفی نیاز دارن.»

«مرفی» ساعت ۱۸:۴۵ با مدت زمان ۶۰ دقیقه روی صحنه می‌رود.




مطالب مرتبط

در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سید حسین ساداتی : حمایت از نمایش‌های کمدی یک برد فرهنگی است
در گفت و گو با داور طنزواره استانی میرما مطرح شد

سید حسین ساداتی : حمایت از نمایش‌های کمدی یک برد فرهنگی است

سید حسین ساداتی داور دومین طنزواره استانی میرما با بیان اینکه در شرایط کنونی مخاطب به آثار کمدی بیشتر از دیگر ژانرها علاقمند است و این گونه نمایشی می‌تواند سالن‌های را پر کند ، حمایت از این نوع آثار را یک برد فرهنگی دانست.

|

یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان
یادداشت مدیر عامل انجمن هنرهای نمایشی مازندران

هنرمندان تئاتر تنها در میدان

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران از عدم حمایت از تولیدات نمایشی استان ها گلایه و در تعریف شعار سال (جهش تولید، با مشارکت مردم) تولیدات هنری را در جایگاه و نقش مهم این شعار دانست و نقش هنرمندان در جذب مشارکت مردم را بسیار حائز اهمیت خواند

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

نظرات کاربران