در حال بارگذاری ...

پخش فیلم تئاتر با طعم نمایش عروسکی

برنامه هفتگی نمایش و بررسی فیلم تئاتر حوزه هنری مازندران با کارگاه نمایش عروسکی همراه شد.

به گزارش تئاتر مازندران، یاسر محمودی برنتی مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری مازندران و رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در این نشست گفت: طی برنامه‌ریزی‌های انجام شد مقرر گردید ازاین‌پس فیلم آثار برجسته‌نمایشی ایران و جهان سه‌شنبه هر هفته در حوزه هنری به نمایش درآید.

گفتنی است در ادامه‌ی این نشست مهرناز مشرفی از هنرمندان فعال عرصه‌ی هنر‌های تجسمی و نمایشی استان در یک برنامه آموزشی به بررسی نمایش عروسکی پرداخت.

وی که با محوریت نمایش‌های عروسکی فولکلور روسیه بحث خود را آغاز نموده بود، درباره ماتروشکا (ماتریوتا) به‌عنوان عروسک‌های درون تهی روسیه نکاتی را مطرح کرد.

مشرفی در ادامه صحبت خود درباره چیستی عروسک، تاریخچه نمایش عروسکی و اصول و اسلوب آن، اهمیت عروسک برای سنین مختلف، صحنه در نمایش عروسکی، موسیقی و هارمونی عروسک، نقش عروسک‌گردان و اهمیت نمایش عروسکی در بهداشت روانی کودکان به بیان دیدگاه خودپرداخت.

این بانوی جوان مازندرانی که در بین گروهی از هنرمندان و علاقه‌مندان نمایش‌های عروسکی مطالب خود را بیان می‌کرد، در پایان به انواع شیوه‌های عروسک‌گردانی و روش‌های سایه‌ای، دستکشی، صورتک، تن‌پوش، پاپت، نخی، میله‌ای اشاره داشت.

گفتنی است در پایان این کارگاه فیلم تئاتر «مرز» کاری مشترک از ایران و آلمان به کارگردانی جعفر مهیاری و بریتاشرام به نمایش درآمد و حاضرین در این نشست درباره این نمایش با یکدیگر به بحث و تبادل و نظر پرداختند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران