در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «پلی از جنس شیشه»:

موضوع بحث برانگیزی را برای کار کردن برگزیدم

کارگردان نمایش «پلی از جنس شیشه» با بیان این که با وجود تکراری بودن سوژه، موضوع بحث برانگیزی را برای کار کردن برگزیدم، گفت: کوشیدم سوژه را به شیوه‌ای تازه بپرورانم.

به گزارش تئاتر مازندران، فرشته پیاده روحی اظهار کرد: خشونت علیه زنان ابعاد گوناگونی دارد؛ از خشونت‌های زبانی تا اهانت‌های فیزیکی، و تعرض‌های جنسی و جنسیتی بخش کوچکی از معضلات اجتماعی‌اند که زنان را هر روز آزار می‌دهند و تنش‌های عصبی و روانی زیادی را بر بسیاری از جمعیت تحمیل می‌کنند.

وی افزود: خشونت علیه زنان فقط به کتک زدن و تنبیه‌های جسمی گفته نمی‌شود، واژه‌های توهین‌آمیز، تماس‌های فیزیکی ناخوشایند و حتی شک و بدبینی که در جماعت مردانه آن را خوش غیرتی می‌دانند، همگی ابعاد مختلف از خشونتی است که بر زنان اعمال می‌شود.

نویسنده این نمایش «نگار نادری» است و پیاده‌روحی همراه با همسرش «اهورا گل‌عموپور» در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. این نمایش در ساعت ۲۰ روز شنبه ۲۵ شهریور در سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، به عنوان سومین نمایش بیست و نهمین جشنواره تئاتر مازندران روی صحنه رفت.

«پلی از جنس شیشه» داستان زنی را روایت می‌کند که در شبی تابستانی سوار تاکسی راننده‌ای شیطان صفت می‌شود و اتفاقاتی برای او می‌افتد. نمایش به تلاش زن برای اعاده‌ی حیثیت در جامعه‌ای می‌پردازد که کسی او را به رسمیت نمی‌شناسد.

کارگردان: فرشته پیاده‌روحی

تهیه‌کننده: اهورا گل‌عموپور

بازیگران: اهورا گل‌عموپور و فرشته پیاده‌روحی

دستیارکارگردان: فروغ پیاده‌روحی

سرپرست گروه / طراح صحنه / پوستر و لباس: عطا روحبخش مبصری

همراهان صحنه: ساجد حسینی و مهراد جهرمی

منشی صحنه: نفیسه میرزازاده

برنامه‌ریز: مریم عباسی

دوخت لباس: سحر پیاده‌روحی

اجرای نور: فاطمه رسول‌پور و مهرآیین حسینی

انتخاب موسیقی و افکت: فرهود ستایش

مدیر اجرایی: محمدرضا ابراهیم‌خانی

عکاس: افروز اکبرزاده و مهیار مرادی

روابط عمومی: میثم رضانژاد»

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران