در حال بارگذاری ...
کارگردان نمایش «مسلخ»:

برای حفظ اعتبار تئاتر پویا و خلاق تنکابن به جشنواره آمدم

آخرین نمایش بیست و نهمین جشنواره تئاتر مازندران از ساعت ۱۱:۳۰ امروز در سالن زنده یاد سلمان هراتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران روی صحنه رفت.

به گزارش تئاتر مازندران، نمایش «مسلخ» کاری از گروه تئاترِ وفا از تنکابن به نویسندگی حامد جلالی فراهانی و کارگردانی نعیم صالحی، هفتمین نمایشی بود که در بیست و نهمین جشنواره تئاتر مازندران روی صحنه رفت.

کارگردان نمایش «مسلخ» درباره انتخاب این نمایشنامه گفت: دلایل انتخاب این نمایش، آشنایی کامل با قلم و خود نویسنده و تبادل افکار و اطلاعات بین کارگردان و نویسنده بود که ما را به سمت خلق لحظات دراماتیک سوق داد. موضوع جهان‌شمول جنگ و پیامدهای مخرب به‌وجود آمدن این فاجعه هم در انتخاب این نمایشنامه مؤثر بود.

نعیم صالحی افزود: حدود 12 تن از هنرجویانم که امسال در کلاس آموزش بازیگری من زیر نظر و حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تنکابن حضور داشتند، در سمت‌های مختلف به عنوان بازیگر، دستیار کارگردان، مدیر و منشی صحنه در این نمایش حضور دارند. به نظرم یکی از نکات جالب جشنواره بیست‌ونهم تئاتر مازندران این است که 12 هنرجویی که فقط 3 ماه آموزش دیدند حضور در جشنواره را تجربه کردند.

این هنرمند تئاتر در مورد هدف خود از شرکت در جشنواره گفت: هدف مهم من برای حضور در جشنواره تئاتر استان مازندران به عنوان کارگردان حفظ اعتبار تئاتر پویا و خلاق تنکابن بود. چون سال گذشته از معدود دوره‌هایی بود که تنکابن نماینده‌ای در جشنواره نداشت.

وی افزود: انگیزه بعدی شکل دادن نسل جدید هنرمندان و هنرجویان تئاتر تنکابنی و ایجاد انگیزه و کسب تجربه هنرجویان به واسطه حضور در فستیوال تئاتر استان، که چندین سال در شهرستان تنکابن مشغول پرورش این عزیزان هستم. تئاتر تنکابن نیاز به هنرمندان و نسل جدید در زمینه‌های مختلف دارد. امیدوارم با حمایت‌های مسئولان امر و هنرمندان این مهم محقق شود.

نمایش مسلخ داستان دو سرباز را روایت می‌کند که در نقطه صفر مرزی مسئول نگهبانی و حفاظت از مرز‌های کشور هستند، و یک اتفاق سرنوشت کشور و این سربازها را به‌صورت کامل عوض می‌کند و آن‌ها را به ورطه می‌کشاند.http://pcmaz.ir/?p=15641

نمایش مسلخ داستان دو سرباز را روایت می‌کند که در نقطه صفر مرزی مسئول نگهبانی و حفاظت از مرز‌های کشور هستند، و یک اتفاق سرنوشت کشور و این سربازها را به‌صورت کامل عوض می‌کند و آن‌ها را به ورطه می‌کشاند.
نعیم صالحی، منصور خاکساری، مریم صفرنژاد، عسل گنجی، ستاره ناظریان، الناز ابراهیمی، زینب سحرخیز، سعیده احمدبزرگی و سارا احمدبزرگی هنرپیشگان این نمایش هستند.

وفا سلیمانی‌نژاد(سرپرست گروه)، آیدا عباس‌پور(دستیار کارگردان)، ستاره مؤمن‌آبادی(مدیر صحنه)، مریم صفرنژاد(منشی صحنه)، نعیم صالحی، رضا پیراینده(طراحان صحنه)، مریم قربانی(طراح لباس)، سلیم صادقی و امیر حیدری(مدیران هماهنگی و اجرا)، خشایار پارسا(انتخاب موسیقی)، مریم قربانی(نور و افکت) و بنیامین محمدی(طراح پوستر و بروشور) نیز عوامل تولید این نمایش هستند.

 




مطالب مرتبط

با حضور اعضای هییت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران

آیین نامگذاری سالن بلک باکس استاد محسن متین برگزار شد
با حضور اعضای هییت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران

آیین نامگذاری سالن بلک باکس استاد محسن متین برگزار شد

با حضور اعضای هییت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان مازندران و پیشکسوتان و هنرمندان و مدیران شهری تنکابن، آیین نامگذاری سالن بلک باکس استاد محسن متین برگزار شد.

|

در نخستین روز بازبینی آثار جشنواره تئاتر مازندران چه گذشت

از تک تیراندازی در رامسر تا دیدن سایه‌های مسلم خردمند در جایی برای رام کردنت
در نخستین روز بازبینی آثار جشنواره تئاتر مازندران چه گذشت

از تک تیراندازی در رامسر تا دیدن سایه‌های مسلم خردمند در جایی برای رام کردنت

نخستین روز بازبینی آثار سی و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای در شهرهای رامسر، تنکابن ، چالوس و نوشهر برگزار شد.

|

نظرات کاربران