در حال بارگذاری ...
برای بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران

منشور رفتار حرفه‌ای هنرمندان تئاتر تدوین شد

دبیر بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران از تدوین منشور رفتار حرفه‌ای هنرمندان تئاتر برای بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران خبر داد.

به گزارش تئاتر مازندران، محمد محمدی در نشست عوامل ستاد برگزاری بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران و کارگردانان راه‌یافته به بخش نهایی این جشنواره که امروز در سالن کنفرانس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: اساس همه فعالیت‌ها بر نظم استوار است و همه اعتقاد داریم که اگر قرار است کاری به بهترین شکل انجام شود، باید در همه بخش‌ها و اجزای آن مقررات و قوانینی رعایت شود. با همین نگاه امسال منشوری با عنوان منشور رفتار حرفه‌ای تدوین شده و در اختیار هنرمندان قرار گرفته است.

وی افزود: این منشور بدان معنا نیست که هنرمندان ما با رفتار حرفه‌ای آشنا نیستند، بلکه هدف از تدوین آن، شفاف شدن همه اجزای جشنواره برای عوامل برگزاری و اعضای گروه‌های حاضر در جشنواره است تا در نهایت ابهام یا سوءتفاهمی برای هنرمندان ایجاد نشود.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تصریح کرد: طبیعی است که انتظار داریم همه هنرمندان و عوامل گروه‌ها به این منشور تدوین شده متعهد باشند و حتی اگر در جایی از جشنواره اختلاف‌نظری وجود دارد، به شکل قانونمند پیگیری شود. در این منشور حتی برای اعتراض‌های احتمالی هنرمندان نیز راه‌های قانونی و مدون دیده شده است و ذکر شده که اعتراض‌ها الزاما باید از مسیری قانونی و حرفه‌ای پیگیری شود.

دبیر بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران با اشاره به ترکیب هیأت داوران جشنواره اظهار کرد: با وجود این‌که زمان زیادی برای برنامه‌ریزی اجرای جشنواره نداشتیم، تمام تلاش‌مان را به کار گرفتیم تا ترکیبی تخصصی از داوران را داشته باشیم که فکر می‌کنم خوشبختانه به این هدف دست یافتیم. برای انتخاب هیأت داوران بخش نهایی با بیش از 20 هنرمند شاخص کشور رایزنی کردیم.

محمدی با بیان این‌که از 7 اثر راه یافته به بخش نهایی طبق قانون 2 اثر می‌توانند به عنوان آثار برتر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر معرفی شوند، گفت: اگرچه قانون دست هیأت داوران را برای معرفی 2 اثر باز گذاشت، اما اگر هیأت داوران به این نتیجه برسند که فقط یک اثر کیفیت و ظرفیت معرفی دارد، می‌توانند همین تصمیم را اتخاذ کنند. البته ما امیدواریم کیفیت آثار بالا باشد تا داوران مجاب شوند 2 اثر از مازندران به جشنواره معرفی کنند.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به حضور کارگردانان جوان در جشنواره اشاره کرد و گفت: از دوره بیست‌وهفتم با احترام به همه پیشکسوتان تئاتر استان، تمرکز بیشتری بر حضور جوانان در جشنواره تئاتر استان شد که نتیجه آن افزایش انگیزه جوانان برای حضور در عرصه تئاتر استان است. به هر حال این جشنواره المپیک جشنواره‌های تئاتری استان است و حضور جوانان انگیزه را برای هنرمندان جوان و حتی هنرمندان باسابقه بیشتر می‌کند. امسال هم در بخش نهایی ترکیبی از پیشکسوتان و جوانان را داریم که این ترکیب به تقویت تئاتر استان کمک می‌کند.

وی وجود محدودیت‌های مالی را مانعی برای بهتر برگزار شدن جشنواره برشمرد و افزود: برگزاری جشنواره در ذات خود کار دشواری است و وقتی با محدودیت مالی مواجه باشد این دشواری‌ها بیشتر می‌شود. به خاطر این محدودیت، در زمینه پذیرایی و اسکان نیز محدودیت‌هایی داریم. اما معتقدیم اگر همدلی و همراهی بین هنرمندان و اعضای گروه‌ها و عوامل برگزاری وجود داشته باشد، به همه این محدودیت‌ها غلبه می‌کنیم. البته با وجود این محدودیت‌ها مانند سال گذشته مجتمع رفاهی-تفریحی ایثار برای اسکان گروه‌ها در نظر گرفته شد که محل بسیار مناسبی است.

دبیر بیست‌ونهمین جشنواره تئاتر مازندران تصریح کرد: اعتقاد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واگذاری اجرای همایش‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری به انجمن‌ها و هنرمندان و فعالان همان حوزه است. این باور سال گذشته اثبات شد. اما در این دوره به خاطر برخی مشکلات که در میزبانی ایجاد شد، اجرای جشنواره به عهده اداره کل گذاشته شد. امیدواریم از دوره آینده باز هم برگزاری جشنواره تئاتر مازندران به انجمن هنرهای نمایشی مازندران واگذار شود.




مطالب مرتبط

در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است
در گفت‌وگو با رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد مطرح شد

محمد محمدی: طنزواره میرما، ویترین طنزپردازان مازندران است

محمد محمدی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از طنزواره استانی میرما به عنوان ویترین طنز پردازان استان مازندران نام برده و ابراز امیدواری کرد که در سال‌های آتی بتوان در عرصه ملی آن را برگزار نمود.

|

با حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد

آیین رونمایی از پوستر نمایش «من لیلی هستم» برگزار شد
با حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد

آیین رونمایی از پوستر نمایش «من لیلی هستم» برگزار شد

با حضور ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد، جمعی از هنرمندان و نویسنده و کارگردان و عوامل نمایش من لیلی هستم ، آیین رونمایی از پوستر این نمایش در دفتر ریاست ارشاد محمودآباد برگزار شد.

|

نظرات کاربران