در حال بارگذاری ...
توسط گروه سونر آمل

نمایش «درخت زندگی» در جشنواره بین‌المللی مریوان اجرا شد

نمایش «درخت زندگی» به کارگردانی محسن اردشیر و غنچه شکوهیان در جشنواره بین‌المللی مریوان اجرا شد

به گزارش تئاتر مازندران، داوران انتخاب آثار دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان متشکل از شهرام کرمی، مهرداد رایانی مخصوص و مهدی حبیبی ۲۰ اثر را حائز امتیاز حضور برای بخش آزاد این جشنواره دانستند که در بین این 20 اثر یک اثر از مازندران نیز حضور دارد.  نمایش «درخت زندگی» به نویسندگی و کارگردانی مشترک محسن اردشیر و غنچه شکوهیان، زوج هنرمند و پرافتخار تئاتر مازندران در این جشنواره حضور دارد که در نخستین روز برگزاری جشنواره اجرا شد.

کارگردان نمایش درخت زندگی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: نمایش «درخت زندگی» به مشکلات کوله‌بران و بیماران مبتلا به ایدز می‌پردازد.کوله‌بران انسان‌های زحمت‌کشی هستند که برای تأمین معیشت زندگی خود به این شغل روی آورده‌اند و به‌دلیل کوله‌بری از درد ستون فقرات عذاب می‌بینند و ما نیز به سهم خود شریک غم و غصه‌های آنان هستیم.

اردشیر تصریح کرد: این نمایش همچنین به زندگی بیماران مبتلا به ایدز می‌پردازد. چراکه امروزه مردم جامعه بیماران ایدزی را تحویل نمی‌گیرد و چنان آنان را آزرده خاطر می‌کنند که از زندگی خود سیر می‌شوند. مردم جامعه از دست دادن با بیماران مبتلا به ایدز خودداری می‌کنند و حتی خانواده‌های خودشان نیز ظروف غذای آنان را جدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در شهر آمل 114 نفر مبتلا به ایدز هستند، افزود: نمایش «درخت زندگی» رفتارهای مردم جامعه را با افراد مبتلا به ایدز به نمایش می‌گذارد تا بلکه در رفتار خود بازنگری جدی داشته باشند.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان از ۱۷ شهریور آغاز شده و تا ۲۲ شهریور –چهارشنبه این هفته- دبیری فاتح بادپروا ادامه دارد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران