در حال بارگذاری ...

نمایش «1978» از امروز در «تئاتر مستقل تهران» اجرا می‌شود

نمایش «۱۹۷۸» به نویسندگی و کارگردانی محمد شجاعی، آخرین اثر از گروه تئاتر Bit بابل از امروز در قالب رپرتوار «عصر تجربه» تئاتر مستقل تهران اجرا می شود.

به گزارش تئاتر مازندران، این نمایش برای نخستین بار آذر و دی ۹۵ به مدت ۲۶ شب در آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری ارشاد بابل روی صحنه رفت و مورد استقبال علاقه‌مندان به تئاتر در مازندران قرار گرفت.

«عصر تجربه» ویژه برنامه‌ای است که 5 گروه نمایشی تجربه‌گرا و جوان به دعوت تئاتر مستقل تهران از امروز -۲۰ شهریور- برگزار می‌کنند که یکی از این نمایش‌ها «1978» است. تئاتر مستقل تهران با همکاری و حمایت مرکز هنرهای نمایشی امکانی را به‌صورت کاملاً رایگان برای اجرای آثار هنرمندان به وجود آورده تا تماشاگران با گونه‌ای بسیار جسور و با کیفیت از تئاتر مواجه شوند که دغدغه‌اش فقط هنر تئاتر است.

این نمایش از امروز تا 30 آبان قرار است در تهران، ضلع شرقی چهارراه ولیعصر(تئاتر شهر)، خیابان رازی، نبش کوچه زند وکیل، پلاک ۵۰ و در قالب رپرتوار عصر تجربه اجرا شود. فروش بلیت اجراهای «عصر تجربه» از طریق سایت تیوال www.tiwall.com انجام خواهد شد.

«1978» ماجرای تراژیک زندگی و مرگ اعضای فرقه معبد مردم را روایت می‌کند که در تاریخ ۱۸ نوامبر سال ۱۹۷۸، تن به یک مرگِ جمعی دادند. محمد شجاعی، مهدی گدازگر، روجا رنجبر، میثم مجاوری، مطهره ابراهیمیان و علی محمودی ایفاگر نقش 6 بازمانده آن واقعه هستند که پس از سال‌ها گرد آمده‌اند تا مروری بر چگونگی آن رخدادِ رازآلودِ تاریخی داشته باشند. نمایش «1978» به نویسندگی و کارگردانی محمد شجاعی از سوی گروه تئاتر «Bit» و با همکاری انستیتو جونز تاون و دپارتمان فلسفه و ادیان دانشگاه سن‌دیگو تولید شده و نخستین نمایشی است که در ایران به روایت این واقعه پرداخته است. پیش از «1978» فقط یک اثر نمایشی مرتبط با این واقعه در امریکا تولید شده بود و «1978» دومین تئاتر تولید شده درباره این رویداد تاریخی و تراژیک در دنیا و نخستین تئاتر پژوهشی مستند در این باره محسوب می‌شود.
لینک صفحه فروش بلیط 1978 در سایت تیوال:
https://www.tiwall.com/theater/1978




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت

برگزاری بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» در نوشهر
با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت

برگزاری بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» در نوشهر

در بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» که به دبیری مسلم خردمند برگزار می‌شود، آثار تولیدی دانشجویان افسری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، با موضوع دریا، نیروی دریایی ارتش و ماهیت دفاعی نیروهای دریایی بر صحنه می‌روند. 

|

نظرات کاربران