در حال بارگذاری ...
توسط دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر مازندران

اعضای هیأت انتخاب مرحله بازبینی بیست و نهمین جشنواره تئاتر مازندران انتخاب شدند

امسال بر خلاف دوره های گذشته که برای مرحله انتخاب داور یا داورانی از خارج استان انتخاب می شدند، سه هنرمند مازندران به عنوان داوران مرحله بازبینی انتخاب شدند

به گزارش تئاتر مازندران به نقل از دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر مازندران، علیرضا قنبری، محمد شجاعی و رحیم ناظریان، به عنوان داوران این مرحله انتخاب شدند.

 امسال بر خلاف دوره های گذشته که برای مرحله انتخاب داور یا داورانی از خارج استان انتخاب می شدند، سه هنرمند مازندران به عنوان داوران مرحله بازبینی انتخاب شدند.

علیرضا قنبری سرپرست گروه تئاتر آکادمی ساری و دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است که مسئولیت مدیریت انجمن هنرهای نمایشی شعبه ساری و عضویت در هیأت رئیسه انجمن هنرهای نمایشی مازندران را نیز به عهده دارد. قنبری از معدود هنرمندان مازندرانی هنر تئاتر است که علاوه بر فعالیت در مازندران در چندین نمایش در تهران نیز روی صحنه رفته است و مورد توجه کارگردانان مطرح تئاتر کشور قرار دارد. او به خاطر بازی در نمایش «بیرون پشت در» به کارگردانی ایمان اسکندری و روی صحنه رفتن برای اجرای این نمایش در کارلسروهه آلمان، اجرای خارج از کشور را نیز در کارنامه دارد.

محمد شجاعی نیز دیگر هنرمند تئاتر مازندران است که تا کنون نمایش‌های متعددی از وی در مازندران روی صحنه رفته است. او سرپرست گروه تئاتر «Bit» بابل است و آخرین نمایشی که روی صحنه برد «1978» نام دارد که به دلیل پژوهش گسترده و موضوع متفاوت‌اش مورد توجه هنردوستان قرار گرفت. شجاعی قرار است این نمایش متفاوت را به زودی در تهران روی صحنه ببرد. شجاعی علاوه بر تولید نمایش، در حوزه سینما نیز فعال است.

رحیم ناظریان دیگر عضو داوران مرحله انتخاب است که باید به تماشای نمایش‌های متقاضی حضور در جشنواره بنشیند و با 2 داور دیگر، راه‌یافتگان به جشنواره بیست‌ونهم را معرفی کند. این هنرمند تنکابنی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی است و یکی از منتقدان فعال حوزه هنر و به ویژه هنرهای نمایشی محسوب می‌شود که فعالیت‌های فرااستانی زیادی نیز در این زمینه دارد. از ناظریان اردیبهشت امسال، نمایشنامه «شب آپاخر» توسط انتشارات نصیرا در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد. «مارپیچ»  و «سنگ‌فرش» نیز دیگر نمایشنامه‌های او هستند پیش از «شب آپاخر» منتشر شدند.

دبیرخانه دائمی جشنواره تئاتر مازندران، حمیدرضا برزگر را نیز به عنوان داور ناظر معرفی کرده است. برزگر که هم‌اکنون کارشناس مسئول واحد هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران است، تحصیلات دانشگاهی کارشناسی ادبیات نمایشی را در کارنامه دارد. او تا کنون علاوه بر ایفای نقش در نمایش‌های مختلف، چندین تئاتر را نیز تولید و کارگردانی کرده که آخرین آن‌ها «فندق شکن» نوشته «دیوید وود» ماه گذشته به مدت 15 شب نمایش در ساری روی صحنه رفت.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران