در حال بارگذاری ...
دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران:

آغاز موفق جشنواره تئاتر مازندران در روز نخست/ اعلام برنامه روز دوم جشنواره

به گزارش تئاتر مازندران، میثم زندی با اشاره به آغاز موفق روز نخست جشنواره اظهار کرد: گروه های تئاتر بهشهر، بابلسر و نوشهر در روز نخست بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مازندران اجرای موفقی را پشت سر خواهند گذاشت.

وی افزود: جلسات نقد و بررسی این سه نمایش نیز با حضور کارشناسان و اهالی فرهنگ و هنر برگزار و درباره آنها بحث و تبادل نظر می شود.

دبیر بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران در ادامه درباره برگزاری برنامه های روز دوم این جشنواره تصریح کرد: بر اساس جدول زمان بندی اجرای نمایش های شرکت کننده در بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران در روز دوم، اجرای تئاتر " زنان مهتابی و مرد آفتابی" به نویسندگی چیستا یثربی از گروه تئاتر "شوالیه" بابل به کارگردانی مشترک فرشته و فروغ پیاده روحی راس ساعت 10:30 صبح در سالن آمفی تئاتر حوزه هنری انجام می شود.

وی با بیان اینکه ساعت 12 ظهر در سالن اجتماعات مجتمع آمفی تئاتر حوزه هنری نقد و بررسی این تئاتر انجام می شود، افزود: تئاتر "روی زمین" به نویسندگی افروز فروزند و کارگردانی مرتضی صادقیان از گروه تئاتر ایرانشهر از  آمل ساعت 16:00 در سالن آمفی تئاتر سلمان هراتی به روی صحنه می رود و سپس راس ساعت 18 نقد و بررسی آن در سالن اجتماعات این مجتمع فرهنگی و هنری برگزار می شود.

زندی خاطرنشان کرد: روز نخست جشنواره با استقبال بسیار خوب اهالی فرهنگ و هنر روبه رو شد و این نشان از علاقه مندی و ظرفیت های بسیار بالای تئاتر در استان مازندران دارد و باید از این فرصت بسیار ارزشمند در راستای غنی سازی تئاتر مازندران نهایت استفاده را برد.

وی درباره روز پایانی و اختتامیه بیست و هشتمین جشنواره تئاتر مازندران بیان کرد: شخصیت های فرهنگی و هنری استان مازندران، برخی از مدیران کل، اهالی فرهنگ و هنر، پیشکسوتان در این اختتامیه حضور خواهند داشت و گروه ها و نفرات برتر معرفی و با اهدا لوح و جوایز ارزنده تجلیل می شوند.

زندی با بیان این‌که مراسم پایانی جشنواره از ساعت 17 روز دوشنبه 29 شهریور در سالن زنده‌یاد هراتی ساری برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوب جشنواره بیست‌وهشتم حضور کارگردانان جوان در بخش نهایی است. 3 کارگردان نخستین بار است که در جشنواره حضور دارند و خواهران پیاده‌روحی نیز فقط سال گذشته در جشنواره حضور داشتند. این نسل‌سازی در تئاتر مازندران اتفاق بسیار خوبی است و نوید آینده‌ای روشن برای تئاتر مازندران را می‌دهد.

5 تئاتر بدون بلیت
این هنرمند تئاتر و سینما با اشاره به گیشه نداشتن نمایش‌های جشنواره طی امروز و فردا گفت: امیدواریم شهروندان ساروی و سایر شهرهای استان که امکان حضور در ساری را دارند، امروز و فردا در سالن‌های نمایش حضور یابند و لحظاتی خوب را برای تئاتر مازندران رقم بزنند و با توجه به این‌که تماشای این نمایش‌ها رایگان است، انتظار داریم خانواده‌ها برای تماشای این 5 نمایش برنامه‌ریزی کنند و در سالن‌ها حاضر شوند.

بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استان مازندران روزهای 27،28 و 29 شهریور به مدت سه روز در ساری برگزار می شود.




نظرات کاربران