در حال بارگذاری ...
گفت و‌گو با داور جشنواره تئاتر استان مازندران

هوشنگ توکلی: پیشرفت هنرمندان و حمایت مدیران یک معادله دو طرفه است

هوشنگ توکلی پیشکسوت تئاتر تلویزیون و سینمای ایران که یکی از داوران جشنواره تئاتر استان مازندران بود، از پیشرفت هنرمندان جوان تئاتر استان می‌گوید و معتقد است این پیشرفت در بعد کیفی آن باید با حمایت مسئولین و مدیران فرهنگی در سال‌های آینده ادامه یابد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در مازندران، سی و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران از ۲۰ الی ۲۳ آبان سال جاری در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی و به دبیری احسان آهنگر به میزبانی شهرستان ساری برگزار شد و هوشنگ توکلی، علی ایزدی و غلامرضا یاری داوران این رویداد بودند.

 در حاشیه اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران گفت‌وگویی با هوشنگ توکلی یکی از سه داور مرحله نهایی این جشنواره داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

هوشنگ توکلی در خصوص پیشرفت تئاتر مازندران گفت: «به‌طورکلی نسل جدید هنرمندان تئاتر خیلی پیشرفت کرده و موفقیت‌های خوبی به دست آورده و نیاز به حمایت مسئولان دارند که فراموش نشوند و دوباره کار کنند، این یک معادله دوطرفه است.»

او ادامه داد: «اگر مسئولین مثل این دوره که حضور داشتند و حمایت کردند، به همین روش ادامه دهند، مطمئناً جواب‌های خوبی خواهیم گرفت؛ این تلاش باید تداوم داشته باشد یعنی حمایت از گروه‌های نمایشی باید همیشگی باشد تا هنرمندان باانگیزه‌های بهتری وارد این عرصه شوند.»

این پیشکسوت هنرهای نمایشی افزود: «خوشبختانه من در ساری دیدم که چند زیرساخت آماده بهره‌برداری شده است. سالن‌های بخش خصوصی فعال شدند یا دارند فعال می‌شوند. مهم این است که هنرمندان شناسایی و جذب بشوند و آثارشان به‌موقع و در تاریخ‌های معینی روی جدول اجرایی به صحنه بیاید.»

این بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره رابطه بین بازیگران و مسئولان گفت: «این ارتباط را خوب دیدم و ارزیابی من این است که با ادامه‌ی این راه بتوانند امسال تولیدات بیشتری داشته باشند و سال آینده با دست‌آورد‌های بیشتری روبه‌رو بشویم.»

او در پایان در خصوص آثاری که از جشنواره مازندران به جشنواره مناطق راه یافتند، گفت: «در مجموع خیلی خوب بود؛ با امکاناتی که داشتند این کار‌ها را به روی صحنه آوردند و باید ببینیم سال آینده چقدر بهترمی‌شوند چون درواقع پیشرفت کیفی این آثار بسیار مهم‌تر است.»

 




مطالب مرتبط

با حضور پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر

احسان آهنگر زنگ آغاز جشنواره سی و‌پنجم مازندران را به صدا درآورد
با حضور پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر

احسان آهنگر زنگ آغاز جشنواره سی و‌پنجم مازندران را به صدا درآورد

احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر سی و‌ پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران زنگ آغاز سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران را به صدا درآورد.

|

گفت و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره سی و‌پنجم تئاتر مازندران

امیر حسین فلاحت‌پیشه: «بندار بیدخش» دعوای دوگانه عقل و عشق است
گفت و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره سی و‌پنجم تئاتر مازندران

امیر حسین فلاحت‌پیشه: «بندار بیدخش» دعوای دوگانه عقل و عشق است

میر حسین فلاحت پیشه کارگردان اثر برگزیده سی و پنجمین جشنواره تئاتر مازندران از خصوصیات اثر تولیدی خود و از چالش های موجود در تئاتر مازندران گفت.

|

گفت و گو با کارگردان نمایش برگزیده جشنواره سی و پنجم تئاتر مازندران

مارال جعفرنژاد : همدلی هنرمندان با یکدیگر موجب پیشرفت است
گفت و گو با کارگردان نمایش برگزیده جشنواره سی و پنجم تئاتر مازندران

مارال جعفرنژاد : همدلی هنرمندان با یکدیگر موجب پیشرفت است

مارال جعفرنژاد کارگردان نمایش خیابانی «پوتین»، همدلی صنف هنرمندان با یکدیگر ، حمایت هنرمندان تئاتر جهت تولید آثار بیشتر و اعتماد دو طرفه مسئولین و هنرمندان به یکدیگر خصوصا هنرمندان جوان را در پیشرفت تئاتر موثر دانست.

|

در نامه 50 هنرمند مازندرانی صورت گرفت

قدردانی از مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی
در نامه 50 هنرمند مازندرانی صورت گرفت

قدردانی از مدیر کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی

فعالان تئاتر خیابانی مازندران، در نامه‌ای به شهرام نوشیر، از تغییرات و تحولات اساسی در کانون تئاتر خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی و افزوده شدن بخش تئاتر خیابانی به جشنواره تئاتر استان‌ها، تشکر و تقدیر کردند.

|

گفت و گو با کارگردان نمایش «مغزهای کادو پیچ شده»

مهدی نصرالله زاده: تئاتر را میان مردم ببریم
گفت و گو با کارگردان نمایش «مغزهای کادو پیچ شده»

مهدی نصرالله زاده: تئاتر را میان مردم ببریم

مهدی نصرالله زاده، کارگردان نمایش مغزهای کادو پیچ شده»، از مزیت‌های اضافه شدن بخش تئاتر خیابانی در جشنواره استانی و ارزیابی کیفی جشنواره سی و پنجم مازندران می‌گوید.

|

گفت‌و‌گو با منتقد سی‌و‌‌پنجمین جشنواره تئاتر مازندران

مهدی روشن‌ضمیر: جای جوایز «کار اولی‌ها» در جشنواره‌های استانی خالی است
گفت‌و‌گو با منتقد سی‌و‌‌پنجمین جشنواره تئاتر مازندران

مهدی روشن‌ضمیر: جای جوایز «کار اولی‌ها» در جشنواره‌های استانی خالی است

مهدی روشن‌ضمیر، منتقد سی‌و‌‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران، خواستار آن شد که در جشنواره‌ها، بخشی مجزا برای نوآموزان و هنرمندانی که کار اولی هستند، در نظر گرفته شود.

|

معاون سیاسی و امنیتی استانداری:

تئاتر خیابانی، می‌تواند عامل معرفی فرهنگ مازندران به کل کشور باشد
معاون سیاسی و امنیتی استانداری:

تئاتر خیابانی، می‌تواند عامل معرفی فرهنگ مازندران به کل کشور باشد

معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران در حاشیه اختتامیه جشنواره تئاتر این استان، ضمن بیان حمایت از هنر تئاتر توسط این دستگاه، اعلام کرد نمایش‌های خیابانی می‌توانند عامل انتقال فرهنگ و آیین مازندرانی در کشور باشند.

|

در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران مطرح شد

احسان آهنگر: تئاتر خیابانی به غنای جشنواره امسال افزود
در اختتامیه سی و پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران مطرح شد

احسان آهنگر: تئاتر خیابانی به غنای جشنواره امسال افزود

احسان آهنگر مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اختتامیه جشنواره سی و‌پنجم ، اضافه شدن بخش تئاتر خیابانی در جشنواره امسال را از ویژگی های شاخص این دوره برشمرد و آن را باعث غنای جشنواره دانست.

|

با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت
با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران 23 آبان در آیین اختتامیه برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد و 4 اثر به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. این نمایش‌ها در بخش صحنه‌ای «خواب نامه» و «کارنامه بندار بیدخش» و در بخش خیابانی «پوتین» و «مغزهای کادو‌پیچ‌شده» ...

|

گفت‌و‌گو با کارگردان نمایش خیابانی «شهروند قرآن» مطرح شد؛

محمد جواد رحمانی آلاشتی :تئاتر مهم ترین ابزار برای امیدآفرینی جامعه است
گفت‌و‌گو با کارگردان نمایش خیابانی «شهروند قرآن» مطرح شد؛

محمد جواد رحمانی آلاشتی :تئاتر مهم ترین ابزار برای امیدآفرینی جامعه است

رحمانی آلاشتی کارگردان نمایش خیابانی «شهروند قرآن»، اضافه کردن بخش خیابانی  به جشنواره استانی تئاتر را بسیار کاربردی می‌داند چراکه تئاتر خیابانی ریشه در دل و تار و پود مردم دارد و تماشاگر به راحتی با آن ارتباط برقرار می‌کند.

|

نظرات کاربران