در حال بارگذاری ...
یک کارگردان مازندرانی:

«1978» به سطح کیفی مد نظر رسیده است

«۱۹۷۸» دومین نمایشی است که از مازندران باید در بخش مسابقه تئاتر ایران شرکت کند.

به گزارش تئاتر مازندران، نمایشی که با بازی محمد شجاعی، مهدی گدازگر، روجا رنجبر، میثم مجاوری، مطهره ابراهیمیان و علی محمودی سال گذشته در بابل مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت و امسال هم در رپرتوار عصر تجربه تئاتر مستقل تهران اجرا شد.

کارگردان این نمایش گفت: اجراهای تهران کمک زیادی به گروه کرد که بازخورد ویژه‌ای از کار بگیریم و تغییراتی جزیی که نیاز بود را اعمال کنیم. همین نیز سبب شد که زمان کار حدود 5 تا 10 دقیقه کمتر شود که به اثرگذاری بیشتر بر مخاطب کمک می‌کند.

محمد شجاعی اظهار کرد: یکی از هنرپیشگان نمایش به دلیل مشکلات شخصی امکان همراهی گروه در اجرای فجر را ندارد. به همین دلیل مهدی سقا هنرمند فعال مازندرانی از مدتی پیش به گروه پیوست. با آن‌که زمان زیادی نداشتیم، تمرینات فشرده‌ای انجام دادیم و گروه به سطح کیفی مد نظر رسید.

وی درباره توجه به ایده‌های نوین اجرا در دوره سی‌وششم خاطرنشان کرد: فرهاد مهندس‌پور چون خودش در حوزه هنر تئاتر و مدیریت تئاتر فعال است، یک تیم کارشناسی خوب را از فعالان این هنر تشکیل داد که ایده‌های جذابی دارند. البته در تئاتر یاد گرفتم که خیلی در مورد ایده نظر ندهم، صبر می‌کنم اجرا شکل بگیرد و پس از اجرا قضاوت انجام شود. چون حد فاصل ایده تا اجرا ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد. یک ایده جذاب ممکن است در اجرا از بین برود یا عکس این قضیه اتفاق بیفتد. به خاطر همین خیلی‌ها پر از ایده بودند، اما بعضا یا توانایی نداشتند یا شرایط به آن‌ها اجازه نداد که ایده را اجرا کنند. مهندس‌پور به خاطر سابقه خوب‌اش در حوزه آرتیستیک و مدیریتی تئاتر تا اینجا توانسته ایده‌های جذابش را پیش بیاورد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران