در حال بارگذاری ...
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

بلک باکس بزرگ ساری برای برگزاری جشنواره های ملی و بین المللی نیز مناسب است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در مراسم بهره‌برداری از بلک‌باکس بزرگ ساری از بودجه کم حوزه فرهنگ و هنر انتقاد کرد.

به گزارش تئاتر مازندران، احد جاودانی که همراه با استاندار مازندران و فرماندار ساری در مراسم افتتاح بلک باکس سازی حضور داشت، پس از شنیدن انتقادات هنرمندان گفت: یکی از چالش‌های اصلی حوزه فرهنگ کمبود اعتبارات است.

وی اظهار کرد: متاسفانه بودجه‌ای که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر گرفته می‌شود به اندازه‌ای نیست که بتوان از هنرمندان حمایت کرد.

این مسئول با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای رفع مشکلات هنرمندان در استان گفت: با همین بضاعت تلاش کرده‌ایم که در حد توان کمک حال هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری باشیم. بلک باکس بزرگ ساری برای برگزاری جشنواره های استانی، ملی و بین المللی قابل استفاده است و قطعا یکی از بهترین‌های کشور محسوب می شود.

جاودانی خاطرنشان کرد: افتتاح این سالن به عنوان یکی از بزگرترین و مجهزترین سالن‌های بلک‌باکس کشور حاصل عزم و اراده خود هنرمندان و همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است. انتظار ما این است که هنرمندان در سراسر استان با انسجام ظاهر شوند و بخشی از کمبودها را برطرف کنند. اداره کل فرهنگ و ارشاد هم مانند همین پروژه سعی می‌کند در حد توان و امکان هنرمندان را همراهی کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به حضور استاندار مازندران در مراسم بهره‌برداری از بلک‌باکس اشاره کرد و گفت: خوشبختانه استاندار مازندران دغدغه فرهنگ و هنر را دارند و این دغدغه از حضورشان در همین مراسم قابل اثبات است. در همین مدتی که ایشان در مازندران مشغول به کار شدند، حضورشان در 4 مراسم هنری نشان دهنده علاقه‌مندی و توجه ایشان به فرهنگ و هنر است. هنرمندان استان نیز باید این فرصت را قدر بدانند و به بهترین شکل ممکن برای اعتلای هنر و فرهنگ در مازندران از آن استفاده کنند.

جاودانی تصریح کرد: یکی از خواسته‌های هنرمندان تکمیل پروژه ملی تالار مرکزی ساری است که با پیشرفت فیزیکی قابل قبول، چندین سال است به خاطر کمبود اعتبار در مراحل پایانی متوقف مانده است. با بهره‌برداری از این مجموعه، مازندران دارای یک مجموعه فرهنگی هنری بزرگ شامل سالن هزار نفره و دو سالن کوچک‌تر، نگارخانه و چندین فضای جانبی دیگر می‌شود. انتظار هنرمندان استان این است که استاندار پیگیری‌های لازم برای تکمیل این پروژه را انجام دهد.




نظرات کاربران