در حال بارگذاری ...
با حضور استاندار مازندران

بزرگترین بلک باکس شمال کشور در ساری افتتاح شد

صبح دیروز -یکشنبه ۱۰ دی- بزرگترین و مجهزترین بلک باکس شمال کشور با حضور  محمد اسلامی استاندار مازندران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرماندار ساری و تعدادی دیگر از مسئولان فرهنگی و جمع زیادی از هنرمندان، در طبقه سوم مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به بهره برداری رسید.

به گزارش تئاتر مازندران، این سالن که ساخت آن از تیر امسال آغاز شده بود با تخصیص اعتبار از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و پیگیری محمد فضلی مدیر مجتمع فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران ساخته شد.

سالن بلک باکس بزرگ ساری تا تیر ماه ساختاری همایشی داشت که به دلیل فرسوده بودن سن و جایگاه تماشاگران، ضعف امکانات و تجهیزات و قرار داشتن در طبقه سوم مجتمع بسیار کم مورد استفاده قرار می گرفت. 

این سالن بلک باکس، دارای صحنه چهارسویه است و سکوی صندلی تماشاگران هم در آن متحرک است. به این ترتیب کارگردان می‌تواند به تناسب شیوه اجرا محل قرار گرفتن صندلی‌ها را تغییر دهد و سن متفاوتی را طراحی کند. در واقع کارگردان می‌تواند ترکیب و چیدمان سالن را به شکل یک سویه، دو سویه، سه سویه یا چهارسویه برای اجرای نمایش خود تغییر دهد.

 اجرای فاز نخست این پروژه 127 میلیون تومان هزینه داشت و  فاز دوم آن نیز سال آینده آغاز می‌شود. در فاز دوم قرار است 2 اتاق گریم برای آقایان و خانم‌ها ایجاد شود. تجهیز اتاق فرمان به دستگاه‌های پیشرفته برای کنترل و مدیریت صحنه هم از برنامه‌های فاز دوم پروژه است. در حال حاضر کنترل سیستم صدای سالن به شکل هوشمند و با گوشی‌ یا تبلت انجام می‌شود که قرار است کنترل نور سالن نیز در فاز دوم به همین سیستم مجهز  شود.

استاندار مازندران پس از افتتاح این بلک باکس، انتقادات، پیشنهادها و انتظارات هنرمندان شاخه های مختلف هنری را شنید. در بخش نشست استاندار با هنرمندان استان پس از اجرای نمایش «هدیه مرموز» توسط یاسر خاسب، هنرمند مازندرانی و شناخته شده تئاتر فیزیکال، چهره های مختلفی از جمله استاد محمدعلی کاظمی(شاعر)، میثم زندی رئیس انجمن هنرهای نمایشی، داوود ارسونی طراح و مجری پروژه، افشین رشیدی نویسنده و کارگردان  تئاتر، عبدالرضا عزیزی هنرمند هنرهای تجسمی، منیژه معصومی کارگردان تئاتر، آذر محمودی مدیر انجمن سینمای جوان مازندران، هوشنگ امیدی نژاد کارگردان تئاتر و تعداد دیگری از هنرمندان دیدگاه های خود را ارائه کردند.

پس از اظهارات هنرمندان نیز احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نکاتی را در مورد برخی اقدامات انجام شده و چالش های موجود در حوزه فرهنگ و هنر مطرح کرد.




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

نشست تخصصی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با انجمن هنرهای‌ نمایشی مازندران برگزار شد

با محوریت گزارش فعالیت و بیان دغدغه های حوزه نمایش و تصمیم گیری در خصوص انتخابات هییت مدیره انجمن نمایش، نشست تخصصی اعضای این انجمن با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.

|

با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت

برگزاری بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» در نوشهر
با مشارکت انجمن هنرهای نمایشی مازندران صورت گرفت

برگزاری بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» در نوشهر

در بخش تئاتر صحنه‌ای جشنواره دانشجویی «نعم» که به دبیری مسلم خردمند برگزار می‌شود، آثار تولیدی دانشجویان افسری دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره)، با موضوع دریا، نیروی دریایی ارتش و ماهیت دفاعی نیروهای دریایی بر صحنه می‌روند. 

|

با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت
با اعلام آرای هیئت داوران

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر مازندران برگزیدگانش را شناخت

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران 23 آبان در آیین اختتامیه برگزیدگان خود را در بخش‌های مختلف معرفی کرد و 4 اثر به جشنواره تئاتر مناطق فجر معرفی شدند. این نمایش‌ها در بخش صحنه‌ای «خواب نامه» و «کارنامه بندار بیدخش» و در بخش خیابانی «پوتین» و «مغزهای کادو‌پیچ‌شده» ...

|

گزارشی  از  روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران

از حمله یک نانوا به نمایش خیابانی تا فلافل فروشی با کفن اضافه
گزارشی از روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران

از حمله یک نانوا به نمایش خیابانی تا فلافل فروشی با کفن اضافه

روز دوم جشنواره تئاتر استان مازندران با نمایش های خیابانی « درد نامه ای برای ننه شهربانو » و « پوتین » و نمایش های « فعل » و « بر خوانی کارنامه بندار بیدخش » ، یکشنبه ۲۱ آبان ماه سالجاری در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد ساری به اجرا درآمد.

|

نظرات کاربران