در حال بارگذاری ...
امروز در سالن استاد سمندریان

اجرای نمایش «اسطوره می شوم» اثر هنرمند مازندرانی در تهران پایان می یابد

اجرای نمایش «اسطوره می‌شوم» به کارگردانی هنرمند شاخص مازندرانی فردا در تهران پایان می‌یابد.

به گزارش تئاتر مازندران، نمایش «اسطوره‌ می‌شوم» به نویسندگی زنده‌یاد ماه‌گل مهر هنرمند فقید اهل شهرستان نور و با کارگردانی رویا نونهالی که از 13 مهر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفت، فردا پایان می‌یابد. این نمایش که با بن‌مایه‌های فرهنگی مازندران نوشته و کارگردانی شده، مخاطبان زیادی را در بیش از یک ماه اجرا به سالن استاد سمندریان جذب کرد.

روزبه مهر، مروارید مهر، پیروز مهاجرى، برزو مهر، گلنار مهاجرى، حمیرا نونهالى، پیران مهاجری و رویا نونهالى بازیگران و نوازندگان‌ نقش‌خوان نمایش «اسطوره می‌شوم» هستند. در این نمایش قطعاتی از موسیقی مازندرانی هم به صورت گروهی خوانده می‌شود و همه بازیگران نمایش در قسمت‌هایی از آن همراه با خواندن اشعار مازندرانی، ساز بومی «دِسرکوتِن» را می‌نوازند. در خلاصه نمایش آمده است: «مرگ را نگاه کن، خطاب کن، مى‌میرد و تو در تمام آفاقِ بى‌زمان، مکانى امن خواهى یافت. اسطوره خواهى شد! زندگان، حسدورزان‌اند. حسد، سرطانى است که بیش از سرطان، جان را مى‌کاهد و زخم مى‌زند و شما به نگاهى دوباره به اندیشه‌هایتان محتاجید؟ بازیگران، میان معرکه، دو روى ما را مى‌کِشند؛ به هر سوى تمناى قصه‌هاى اساطیرى؛ مى‌کِشند، مى‌خزند، مى‌پیچند و بر‌مى‌خیزند. ما بازیگرانیم. من، اسطوره...»

زنده‌یاد ماه‌گل مهر هنرمند جوان تئاتر کشور و اهل روستای «تاکُر» شهرستان نور، خواهرزاده رویا نونهالی بود که سال 1393 بر اثر بیماری درگذشت و در روستای «تاکُر» به خاک سپرده شد.




نظرات کاربران