در حال بارگذاری ...
توسط گروه تئاتر سیرانگ بهشهر

نمایش «خورشید تاریک» در عتبات عالیات اجرا می شود

گروه تئاتر سیرانگ بهشهر به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی و برگزاری مراسم بزرگ پیاده‌وری اربعین، در عتبات عالیات نمایش میدانی اجرا می‌کند.

به گزارش تئاتر مازندران، با برنامه‌ریزی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری قرار است این هفته چند گروه نمایشی از سراسر کشور در مسیر پیاده‌روی اربعین و صحن حرم‌های مطهر ائمه مصومین(ع) نمایش‌های میدانی مذهبی اجرا کنند. یکی از نمایش‌های انتخاب شده «خورشید تاریک» به نویسندگی و کارگردانی مهیار هزارجریبی، هنرمند بهشهری تئاتر مازندران است که به گفته وی قرار است 5 اجرا در عتبات عالیات داشته باشد.

هزارجریبی گفت: قرار است نمایش «خورشید تاریک» را در کربلا، نجف و کاظمین برای زائران اجرا کنیم. این نمایش جدیدترین اثر تولید شده در گروه تئاتر سیرانگ بهشهر است که آن را در صحن حرم مطهر امام علی(ع)، بین‌الحرمین و کاظمین اجرا خواهیم کرد.

وی افزود: «خورشید تاریک» اثری در قالب تعزیه در نمایش است که داستان گروهی تعزیه‌خوان را روایت می‌کند. برای یکی از اعضای این گروه که نقش‌خوان حضرت ابوالفضل(ع) است مشکلاتی پیش می‌آید که تصمیم می‌گیرد برای حل مشکلاتش اقداماتی کند و پیروِ همین تصمیمات، داستان اصلی نمایش شکل می‌گیرد.

کارگردان نمایش «خورشید تاریک» اظهار کرد: علاوه بر خودم که در این نمایش بازی می‌کنم، میلاد ملکی و محمد فدایی نیز در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند. استاد علی‌اکبر اکبری پیشکسوت تعزیه‌خوانی هم در این نمایش همراه گروه است و تعزیه‌خوانی می‌کند.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران