در حال بارگذاری ...
مدیر دفتر انجمن هنرهای نمایشی شعبه رامسر مطرح کرد:

تنوع برنامه های انجمن هنرهای نمایشی شعبه رامسر

انجمن هنرهای نمایشی شعبه رامسر در چند ماه اخیر برنامه ریزی های متنوعی برای رونق گرفتن هنر تئاتر در غربی ترین نقطه مازندران کرد.

 به گزارش تئاتر مازندران، مدیر دفتر انجمن هنرهای نمایشی شعبه رامسر از افزایش فعالیت‌های این شعبه در برگزاری رویدادهای تئاتری شهرستان خبر داد و گفت: با همراهی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر رامسر، نشست‌های هفتگی انجمن عصر هر چهارشنبه با دستور جلسات گوناگون اعم از ارائه بحث‌های تئوریک، تبادل نظر پیرامون تئاتر شهرستان و اجرای اتودهای نمایشی برگزار می‌شود که این جلسات در واقع مهم‌ترین نهاد تصمیم‌سازی پیرامون مطالبات اهالی هنر تئاتر شهرستان است.

محمدعلی جهانبخش با اشاره به تشکیل پرونده برای 45 نفر از اعضای جدید و قدیم این شعبه انجمن هنرهای نمایشی، اظهار کرد: تماشای نمایش‌های با کیفیت یکی از اولویت‌های هر هنرمند تئاتر محسوب می‌شود که برای تحقق این امر، با تلاش آقای رامین شیخ‌کاظمی یک اردوی هنری به شهر رشت برای تماشای نمایش «روبینسون و کروزو» به کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی برگزار کردیم. این قبیل اردوها در آینده نیز برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از نکات مهم مد نظر انجمن، برپایی کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی است که در این زمینه با آموزشگاه تئاتر «فردا» همکاری‌های لازم را داریم. در هر دوره آموزشی این آموزشگاه به طور میانگین 10 هنرجو، آموزش‌های ضروری را دریافت می‌کنند. همچنین برای برگزاری 2 دوره آموزشی «رامین شیخ‌کاظمی» نیز دفتر انجمن همراهی‌هایی داشت.

مدیر دفتر انجمن هنرهای نمایشی شعبه رامسر خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که ثبت فعالیت‌های هنری در رسانه‌های مختلف می‌تواند هم به ثبت این فعالیت‌ها و هم به جذب مخاطب بیشتر برای تئاتر کمک کند، تلاش کرده‌ایم که از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای موجود در منطقه بهره بگیریم. در حال حاضر عمده فعالیت‌های تئاتری شهرستان با کمک برخی رسانه‌های محلی و کانال‌های پربازدید مجازی منطقه اطلاع‌رسانی می‌شود که یکی از نمونه‌های این همراهی مناسب رسانه‌ها را برای اجرای نمایش «خط روی خط» به مناسبت هفه دفاع مقدس شاهد بودیم. یکی دیگر از اقدامات رسانه‌ای در این زمینه نیز معرفی رسانه‌ای نیروهایی تئاتری جدید شهرستان با عنوان «جوانه‌های تئاتر رامسر» است.

جهانبخش از برگزاری نخستین گردهمایی مجمع عمومی شعبه رامسر انجمن هنرهای نمایشی در ماه گذشته خبر داد و گفت: با حضور رئیس انجمن هنرهای نمایشی و تعدادی از هنرمندان و پیشکسوتان شهرستان، نخستین مجمع عمومی تئاتر رامسر برگزار شد که دیدگاه‌های هنرمندان بررسی شد. نتیجه این نشست، هم‌اندیشی برای پیگیری جدی مطالبات هنرمندان تئاتر شهرستان رامسر بود که این مطالبات اخیرا در قالب نامه‌ای به عنوان مهم‌ترین خواسته‌های جامعه تئاتری رامسر، با امضای صد هنرمند تئاتر این شهرستان به دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران فرستاده شد.




مطالب مرتبط

در نخستین روز بازبینی آثار جشنواره تئاتر مازندران چه گذشت

از تک تیراندازی در رامسر تا دیدن سایه‌های مسلم خردمند در جایی برای رام کردنت
در نخستین روز بازبینی آثار جشنواره تئاتر مازندران چه گذشت

از تک تیراندازی در رامسر تا دیدن سایه‌های مسلم خردمند در جایی برای رام کردنت

نخستین روز بازبینی آثار سی و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان مازندران در دو بخش خیابانی و صحنه‌ای در شهرهای رامسر، تنکابن ، چالوس و نوشهر برگزار شد.

|

نظرات کاربران